Full version: En dålig vana :/
nelly.trott
Japp då var det dags igen ....
Har en otroligt dålig vana att stoppa diverse kärnor lite varstans i krukorna hemma...
det rör sig om verkligen diverse .. citron , dadlar, syrener, allt jag hittar ute eller inne som ser ut som en kärna stoppar jag in i olika krukor hemma ....
Sedan går det en tid och det börjar tita fram nåt grönt och då tänker jag ohhhhh gud ogräs igen hahahah och vips drar jag ut sådden DANG säger det bara i skallen på mig och då kommer jag jo fram till att det var jo NÅT jag stoppade in där .....

jag blir jo arg varje gång det händer hahahah

händer det er också ??
Maggan H
CITAT (nelly.trott @ 20-02-2009, 15:36) *
Japp då var det dags igen ....
Har en otroligt dålig vana att stoppa diverse kärnor lite varstans i krukorna hemma...
det rör sig om verkligen diverse .. citron , dadlar, syrener, allt jag hittar ute eller inne som ser ut som en kärna stoppar jag in i olika krukor hemma ....
Sedan går det en tid och det börjar tita fram nåt grönt och då tänker jag ohhhhh gud ogräs igen hahahah och vips drar jag ut sådden DANG säger det bara i skallen på mig och då kommer jag jo fram till att det var jo NÅT jag stoppade in där .....

jag blir jo arg varje gång det händer hahahah

händer det er också ??

Nej, inte på detta sätt, men vintersådder som man ställt ut på hösten har en förmåga att plötsligt vara omärkta på våren när dom börjar gro.... whistling.gif Ha en liten hög med sticketiketter inne i närheten så kan du märka 'sådden' och vet då vad som kommer.
nelly.trott
CITAT (Maggan H @ 20-02-2009, 17:41) *
Nej, inte på detta sätt, men vintersådder som man ställt ut på hösten har en förmåga att plötsligt vara omärkta på våren när dom börjar gro.... whistling.gif Ha en liten hög med sticketiketter inne i närheten så kan du märka 'sådden' och vet då vad som kommer.

det skall jag göra smile.gif
Sussie F-Flower
Ja, tänk hur det kan gå...

Jodå, jag stoppar också i krukorna ibland... men det värsta var nog i somras när jag fick slut på småskyltar att sätta ut i rabatterna...

Jag hade ju sått så himla mycket ifjol... Hade nog runt 5-6000 blivande småplant i mitt vardagsrum när dom fick besök av sorgmyggelarver, spinn och..? (minns inte, men det var 3 olika sorters ohyra).

Ca 70-80% av mina sådder dog. Några sorter grodde inte ens... Jag blev både ledsen och förbannad.
Jag visste inte om jag skulle tordas att behandla med insektsmedel för dom var ju så små, men till slut så dränkte jag, det som fortfarande levde, i insektsmedel och så planterade jag ut "hela skiten" i rabatterna. (DÅ är man less!!!) Bära eller brista!

Tänkte att om inte insektsmedlet hjälper så kanske det kommer några spindlar eller dylikt och äter upp dom förbaskade larverna...
Planterade och skrev tills mina små skyltar tog slut. Dom räckte nästan.. så när det bara var några sorter kvar så tänkte jag att DOM kommer jag ihåg ändå... utan skyltar....

-Pyttsan! Efter ett par veckor när jag rensade i rabatterna så rök allt som var omärkt! Ojojoj... Vad förbaskad jag var på mig själv när jag kom på vad jag hade gjort... Men det var så dags då... sad.gif shy.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon