Anma
Linda Skugge intervjuade Marcus Birro om längtan efter barn och sorgen att få missfall.
Aftonbladets chefsredaktör Jan Helin stoppade artikeln med motiveringen att han inte gillar Marcus Birro som person... Vad tycker ni om det? Ska en Chefsredaktör i en tidning kunna stoppa en artikel med den motiveringen utan att ens läst den?

Läs mer här: Marcus Birros Blogg
Och här: Linda Skugges blogg
Anma
Ingen som har någon åsikt? Jag är i alla fall irriterad, jag hade gärna läst den artikeln.
Dessutom tycker jag inte att det är ok av en tidningsredaktör att inte ta in en artikel av det skälet.
Ralf
Mannen Helin har ju oxå utmärkt sig i Mia/Gömda härvan på många olika sätt.
som man kan läsa om mera här:
http://www.sr.se/sida/default.aspx?programID=2795
Snöflinga
Vad som förvånar mig mest är att Jan Helin, chefsred. för en tidning som säger sig vara demokratisk, beter sig så diktatoriskt ohmy.gif För mig verkar det vara sårad stolthet och total respektlöshet mot sina medarbetare som säkert lagt ner mycket energi på intervjun ....
Anma
CITAT (Snöflinga @ 21-02-2009, 22:16) *
Vad som förvånar mig mest är att Jan Helin, chefsred. för en tidning som säger sig vara demokratisk, beter sig så diktatoriskt ohmy.gif För mig verkar det vara sårad stolthet och total respektlöshet mot sina medarbetare som säkert lagt ner mycket energi på intervjun ....

Det är just det där diktatormetoderna och respektlösheten, både mot anställda och "intervjuvoffren" jag blir förbannad över.
Tobb
Jag hoppas ju att det var mer välgrundat än så att denna artikeln blev struken från tidningen. Han är ju ändå chefsredaktör och borde ha koll. Men nu har ju tidningen fått lite publicitet nu när han gjorde detta...
Azur
Öh, ja det är klart att en chefsredaktör har rätt att ta med vilket material han vill, eller att INTE ta med vilket material han vill.
Det är ju liksom det som är hans jobb.
Gita
Läser ni Aftonbladet?????!!!!
Gita
Snöflinga
CITAT (Gita @ 22-02-2009, 11:51) *
Gita

rotfl.gif
Anma
CITAT (Gita @ 22-02-2009, 11:51) *
Gita

Det händer, jag är inte lika fin i kanten som du.

Men om jag tror på allt som står i den tidningen är en annan sak.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon