Full version: äntligen!
4:an
Äntligen har jag hittat någonstans att prata fröer och växter...familj och umgänge är tämligen mättad på den diskussionsfronten innocent.gif har en liten kolonistuga i Malmöområdet och bara längtar till våren. Fönsterkarmar är fulla av frösådd och alla gnäller på mig i familjen..*suck*
EKLO
Välkommen, ja det är både väldigt kul och helt ovärdeligt att hamna här för oss odlingsbitna! Själv odlar jag mest grönsaker och ettåriga blommor.
Själv odlar jag mest perenner. Håller på att bygga upp därav alla frösådder. Har upptäckt de sista åren att jag bara älskar aklejor. Drev upp en hel hop i fjol som jag nu ser framemot att de skall blomma i år! Och så förstås riddarsporrar...samma där, drev upp en hel hop...i år har jag skaffat frö till brunnäva och skall bli spännande att se om där kommer något...det är som en godisaffär att få köpa fröer och gro dem....
Bassam
Tack för frågan

ni kan sitta ner alla tillsamman och kola alla uppgifter som följer, Exempelvis
höga färgen och när blomma också vilka sidor kommer att placeras i någon riktning och sedan bestämma

H: Bassam
kasam
Hej 4:an!

Kul att du hittat hit!!!
Ja visst är det härligt med allt nu som sås och gror och omplanteras och.... Kan ju inte låta bli att nyfiket kika på odlingarna och nöjt konstatera att det och det är på g, medan att andra sådder envisas med att dröja och testa ens tålamod.
Jag (också Malmö) är intresserad av "gammaldags" perenner, örtväxter, ettåringar, fast nej, svårt att dra några absoluta gränser. Inte hållit på med köksväxter så mycket, så det blir nog en del sådant i sommar. Jämte allt annat...

/Kasam

Var precis i stugan en stund...cykeltur dit...ett glas vin och rundvandring i snöig koloni! Snödroppar och vintergäck tävlar om uppmärksamheten! Små irisar kikar försiktigt upp i rabattkanten och narcisserna har börjat visa sig... det finns hopp! flirting.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon