Mumetoll
Är det någon som vet om det finns någonstans man kan köpa träd på nätet? Eller om det går att köpa träd med hemleverans i Uppsalatrakten?
Hopplöst att få hem träd när man inte har drag på bilen. Iaf om man skall ha ett större träd än ett mycket litet äppelträd... smile.gif
johannea
www.hortogreen.se säljer träd och buskar på nätet!

www.hortogreen.com skulle de visst vara!
Fru DC
Och
www.onskebrunnen.nu
levererar också hem till dörren!
KURT
Men kvalitetsmässigt, är det nog ändå mycket bättre att köpa ett träd man verkligen sett på plats innan, och sedan ordna transport på något sätt.
ingrids
Det går att få hem träd utan dragkrok - sex lindar i en volvokombi är inte en omöjlighet (passageraren sitter såsom i en lövsal och föraren har svårt att hålla sig för skratt dock). Två meters stamhöjd men ingen utvecklad krona var i och för sig en anledning till att det gick.
Huggorm
Jag har kört en del träd i en merca sedan. Då har jag fäll ryggstödet så mycket det går på passagerarstolen och lagt träden med krukan på golvet fram och grenarna vid rutan bak. Det funkar för träd på 2-2,5m höjd
DragonLady
Jag beställde 2 körsbärsträd av en lokal handlare och var o hämtade dessa med min lilla cab.. fällde ner taket o satte dem i framsätet med stolen fälld bakåt så träden kunde luta sig mot det obefintliga baksätet giggle.gif ........ träden var 3 och 4 meter i stamhöjd whist.gif behöver jag nämna att folk glodde efter mig rotfl.gif
pebblelake
Hejsan!
Jag har beställt 12 st smålönnar i 3 liters krukor ,om dom kan räknas till träd g.gif av esveld i holland,har dock inte fått dom än.
Anpassade storlek och antal så att dom skulle gå att skicka med postpaket(ca 300 kr).
Jag tänkte beställa större träd först men frakten blev avsevärt dyrare då (sj pall). crying.gif
Själva syftet att det skulle bli billigt samt prova sånt som ej säljs så ofta skulle då gått förlorat.
Beställning av träd i vintervila tror jag underlättar eventuella problem tex någon extra dag på posten.
Lycka till!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon