Rose
Blev nyfiken om nån mer än jag brukar kolla. blush.gif

(hoppas jag gör rätt nu)
Myosotis
giggle.gif Oftast inte, nej. Bara om det är något stort som jag tror ska fastna. För det mesta postar jag dock brev här hemma, det är bara att hänga dem i en påse i brevlådan så tar lantbrevbäraren dem! tummenupp.gif
Berith
Kollar absolut! tummenupp.gif
Uggi
Som gammal postare (40 år i verket) litar jag både på mig själv och mina kolegor som tömmer brevlådorna.
Obs! Servicen har blivit sämre,(sen jag slutade). thumbdown.gif
Red Top
Kollar yes.gif; utom när lantbrevbäraren hämtar smile.gif Gillar inte de nya brevlådorna rolleyes.gif . Förr kollade jag aldrig. Då hörde man ju när brevet landade.
Bettis
CITAT (Red Top @ 24-02-2009, 09:08) *
Kollar yes.gif; Förr kollade jag aldrig. Då hörde man ju när brevet landade.

Just så var det, att man hörde när dom ramlade ner, men jag tittar nog nästan varje gång whistling.gif
Eva-Helene
Nej jag brukar inte titta efter, men jag lyssnar. Hör jag inte nån duns - ja tittar jag efter!
MariaS
Nja, jag kollar inte, eftersom alla mina brev går med lantbrevbäraren direkt ur min brevlåda. Det som inte får plats där, går jag till inlämningsställe med och de är ju inte så lätta att kolla...
Solstorm
Jag postar helst strax innan lådan töms. Tyvärr har jag sett posten komma och tömma lådan före utsatt tid. Jag brukar känna efter att lådan inte är full så att det inte ska gå att sticka in en näve och plocka till sig post.
Bee
Det räcker att höra dunsen när kuvertet trillar ner. Men det är nog ett tag sen jag postade brev IRL, om jag fattar er rätt så funkar brevlådorna annorlunda nu. Är det så? Hör man ingen duns?
Rose
CITAT (Bee @ 24-02-2009, 16:20) *
Det räcker att höra dunsen när kuvertet trillar ner. Men det är nog ett tag sen jag postade brev IRL, om jag fattar er rätt så funkar brevlådorna annorlunda nu. Är det så? Hör man ingen duns?
Nej, här hör man ingen duns. Brevet läggs liksom i ett fack precis innanför luckan. Sen när man fäller luckan så ramlar det ner. Det är det jag kollar att det gjort. Vill ju inte det ska ligga där när nån öppnar nästa gång. blush.gif
Blomstertanten
Det är väl klart man kollar ! fear.gif Gör inte alla det ?
Motti
Flyttade ju ut på landet här förra året !kan man gå upp med brev till lantbrevbäraren och skicka med ??någon som vet ?
Eva i Höga
CITAT (Motti @ 24-02-2009, 17:45) *
Flyttade ju ut på landet här förra året !kan man gå upp med brev till lantbrevbäraren och skicka med ??någon som vet ?

Ja, har du lantbrevbärare där du bor kan du sköta dina postärenden med honom. Man hänger en plastbricka på brevlådan så kommer han fram till huset och tutar och hjälper till med vad som behövs. I alla fall funkar det så hos oss. Annars kan man hänga en påse på lådan med breven som ska iväg.

För övrigt kollar jag att posten ramlat ner i den gula lådan - men de är inte så lätta att hitta idag- bättre var det förr -fear-.gif
Aqvakul
kontrollfreak...
Piccante
kollar givetvis annars skulle jag ligga och tänka på det hela natten crazy.gif
Bee
CITAT (Rose @ 24-02-2009, 17:13) *
Nej, här hör man ingen duns. Brevet läggs liksom i ett fack precis innanför luckan. Sen när man fäller luckan så ramlar det ner. Det är det jag kollar att det gjort. Vill ju inte det ska ligga där när nån öppnar nästa gång. blush.gif

Oj. Ja, är det så då skulle jag absolut kolla. Man vill ju vara på säkra sidan. Lika säker som ett brev på posten så att säga tongue.gif
Blomstertanten
CITAT (Bee @ 25-02-2009, 15:49) *
Oj. Ja, är det så då skulle jag absolut kolla. Man vill ju vara på säkra sidan. Lika säker som ett brev på posten så att säga tongue.gif

Och hur säkert är det ???
tongue.gif
estet
Lyssnar efter dunsen som jag tycker mej höra och känner efter att luckan går tillbaka i läge så att säga. Är det riktigt fullt gör det inte alltid det. Postar ofta tjockare brev.

Men kollar aldrig. smile.gif
Wilmer
Kollar rolleyes.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon