Full version: MISSA INTE DETTA!
*Ulrica*
För dej som inte hänger på avdelningen "Resor och evenemang" och redan känner till försommarens stora begivenhet:

Missa nu för all del inte den stora trädgårdsmarknaden som vi i Odlaklubben Väst arrangerar i samarbete med ett flertal andra. Detta kommer att bli en av de stora höjdpunkterna på trädgårdssäsongen!

Bor du för långt bort? Nejdå, inte alls! Hyr en buss och fyll den med trädgårdsvänner och kom hit! Jag har ett gästrum där några får plats om de knör ihop sej. Resten får tälta på gräsmattan.

Förutom att sälja och köpa alla sorters växter och fröer kan du också sälja och köpa hantverk som på något sätt har en anknytning till odling eller trädgård eller varför inte loppisprylar. Så om din moster i Göteborg gör fågelbad i betong så skicka en inbjudan till henne. Om farbror Bertil snickrar fågelholkar eller din syrra Astrid kokar maskrossirap så skicka inbjudan till dem. Din granne som har en tom trädgård kan du tipsa om alla billiga och fina växter som han kan köpa.

[attachment=31235:loppisbild2.jpg]
Bilden är från förra årets trädgårdsmarknad.

Ja, ja sluta tjata nu kärring och berätta när det är. Okej då. Kolla antingen i den här tråden (klicka på texten "den här tråden"). Eller gå helt enkelt direkt till Surte Trädgårdsmarknads hemsida.

Sådär ja. Om du inte kommer får du skylla dej själv.
Dito Verde
Jag kan också fixa boende i mycket nära anslutning till evenemanget. Privat bed & breakfast hemma hos mig, Grannarna kan nog ta några gäster de också.

Det finns dessutom ett hotell på orten

http://www.hotelsurte.se/
Eva i Höga
Ja, så finns det ju vandrarhemmet på andra sidan älven, vid Kungälvs fästning. Och Fars Hatt är lika nära. Så boende till gästerna finns, det är bara att komma.
*Ulrica*
Dagen efter kan man passa på att besöka Göteborgs Botaniska Trädgård, Trädgårdsföreningen, Peter Korns Trädgård, Lisebergs Lustgård, eller Gunnebo Slott och Trädgårdar.

För mer tips på saker att göra i Göteborg gå till Göteborg & Co.
blomkronan
Sökte på eniro... 5 timmar och 20 minuter tar det att åka från stockholm nonstopp!
Några stopp bör man nog göra...

Finns det någon mer som är sugen på att åka??

E4:an via Norrköping till Jönköping av mot Borås vidare mot Göteborg... sa eniros vägbeskrivning, annan väg kan man förstås oxå ta.

Min bil rymmer tre till... lite packning + växter (volvo kombi) biggrin.gif
Eva i Höga
Hoppas några nappar på ditt erbjudande om bilplats blomkronan. Det skulle vara så roligt att träffa några odlaiter från stockholmstrakten också. Ni är SÅ välkomna! kram2.gif

Och givetvis är odlaiter från andra delar av landet också välkomna!!!
MariaS
CITAT (blomkronan @ 24-02-2009, 23:08) *
Sökte på eniro... 5 timmar och 20 minuter tar det att åka från stockholm nonstopp!
Några stopp bör man nog göra...

Finns det någon mer som är sugen på att åka??

E4:an via Norrköping till Jönköping av mot Borås vidare mot Göteborg... sa eniros vägbeskrivning, annan väg kan man förstås oxå ta.

Min bil rymmer tre till... lite packning + växter (volvo kombi) biggrin.gif

Prova med E20 till Vara istället. Tag av på väg 47 mot Trollhättan och i Trollhättan väg 45. Så åker åtminstone jag i motsatt riktning.

Och visst är ni välkomna. Vi brukar ha jättekul på våra träffar. Enda felet är att tiden går alldeles för fort!
ingrid fuxwall
Min gäststuga har en 180 säng - Ni får själva bestämma hur många Ni ska vara där smiley_small_hug.gif

ingrid

Glömde skríva att sedan är det bara någon ½ timme att åka
Eva i Höga
Ni kan ställa både tält och husvagn hos mig (så kanske jag får hjälp med lite trädgårdsarbete giggle.gif ).

Hör ni - som bor lite längre bort - funderar ni på att komma på vår Odlaträff? Ska blomkronan behöva åka ensam?
*Ulrica*
Ny hemsidesadress till Surte Trädgårdsmarknad: www.tradgardsmarknad.se
kasam
Hej,

Vilken härlig tråd!!! Ni är ju helt underbara som bjuder in oss på detta generösa sätt, med vägbeskrivningar, logimöjligheter och annat att göra o se. Fantastiskt!!!! Snacka om att känna sig välkommen!!! bravo.gif

Om jag kommer? Åh, jag får sådan lust... men, förmodligen kan jag inte. Men detta ska jag kolla upp och ser jag den minsta möjlighet, ja, då vet jag vart jag ska den... När var det nu? Hur kan det ha undgått mig? Ja, och var händer det hela? Jovisst, självklart: 16/5 i Surte!!!

/Kasam (i Malmö)

*Ulrica*
Jamen då har vi ju en bil som avgår med kasam från söder och en med blomkronan från norr (nåja..). Då ser vi bara till att fylla dessa bilar med andra trädgårdsmänniskor! kompiskram.gif
Eva i Höga
Om du kommer är du hjärtligt välkommen! tummenupp.gif
*Ulrica*
Dags att påminna allmänheten om denna begivenhet!
Meriona
2 pers får plats här också! Fast de får inte vara allergiska eller ha råttskräck blush.gif Åsså måste de ha tålamod att åka omvägen och hämta Olle på vägen ner, för det är liasom redan bestämt.
Lars-Olof Arvids
Alla är naturligtvis välkomna, men tänk på att det ska finnas plats för mina växter också. På marknaden idag tar jag med mig 11 påsar och en låda med växter, och då är det ändå inte riktigt högsäsong än.

Olle
*Ulrica*
Ja, nu börjar det närma sig så sakta! I min källare växer det så det knakar och jag går och spanar i rabatterna efter saker att gräva upp!
*Ulrica*
På lördag, 25 april, är det lite försmak på Surte Trädgårdsmarknad då vi är med på Vårmarknad på Ale Torg i Nödinge! Kom gärna och hälsa om ni har vägarna förbi!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon