Full version: Snälla hjälp mig
Elisabeth P
Jag har googlat runt och hittat såråd till det mesta.
Men jag har gul stormhatt, incarvilla och vitlöksgräslök som jag inte finner några uppgifter om. Ska de förgro inne eller kallstratifieras. Vad gäller?

Tacksam för hjälp.
Boxer
Aconitum anthora, gul stormhatt: Sow seed in flats and keep at temperatures of 64-72° F for 2-4 weeks. Move flats to a cold area (about 25° F) for at least 4 weeks. Maintain an even moisture throughout this period. Once the cool period is complete, place flats in a 45-55° F environment.

incarvillea: Sowing Time: February to April. Sow seed on the surface of lightly firmed, moist seed compost in pots or trays. Place in a propagator or warm place, and keep at a constant temperature of between 18-20C (64-68F). After sowing, do not exclude light as this helps germination. Keep the surface of the compost moist but not waterlogged; germination will usually take 1-2 months.
When large enough to handle, transplant seedlings into 7.5cm (3in) pots or trays. Gradually acclimatise to outdoor conditions for 10-15 days before planting out after all risk of frost, 45cm (18in) apart. For best results, provide a rich, light, well-drained soil and a sunny sheltered site.

Allium tuberosum, kinesisk gräslök: Så direkt på friland (april-maj) eller i en mindre kruka inomhus. Så ca 20 frön tillsammans Som bildar tuva. Gror efter 15-20 dagar beroende på temperatur.
Elisabeth P
Tack för hjälpen smile.gif
Eva St
Incaervilla har jag sått av egna frön utan några krusiduller och de har kommit upp på tio dagar tummenupp.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon