Annki
Näst sista programmet av Gröna Rum. Redan i september! Varför det? Tror TV att alla trädgårdsälskare går i ide sedan och vaknar vid vårdagjämningen, eller? Urtrist! Någon som vet när TV4:s trädgårdsprogram drar igång?

Efter Gröna Rum såg jag klart en film - "Bowling for Columbine". En dokumentär som finns att hyra på video nu och som har fått en massa priser. Man får tårar i ögonen, man blir heligt förb-ad, man ryser... Se den! Plötsligt blir man ännu mer övertygad om varför vi ska ha fler trädgårdsprogram i TV och mindre våld.

Filmen drar en parallell mellan USA och Canada som är rätt fin. Båda är glada i vapen. Men i Canada sker ytterst få dödsskjutningar och folk sover med olåsta ytterdörrar i städer som Toronto! De känner ingen rädsla. Men i vilket land koncentrerar man nyhetsutbudet på allt onödigt våld? Och var dominerar rädslan och våldet? Det känns som om vi är på väg åt det hållet. Ska massmedia skrämma oss till att bli så rädda att vi börjar skjuta varandra? Låt oss aldrig bli som USA! Se "Bowling for Columbine"! Och gör fler trädgårdsprogram!
*Felix matte*
Lovar att leta efter filmen i Videobutiken trots att jag inte hyrt en film sen töserna var små. (15 år sedan)

Annki, Vi kommer aldrig att bli som USA!
Så länge vi tar oss fri - och rättigheten att protestera mot våld och orättvisor
Så länge kommer vi att orka hålla den stången.

" Ska massmedia skrämma oss till att bli så rädda att vi börjar skjuta varandra? "

NEJ!!!!! Inte vi! Kan, Vågar och Vill inte tro att människan är sååå ond

"Och gör fler trädgårdsprogram! " Absolut!!!!!
lolo
Jag tycker att vi forumister på odla.nu skulle skriva under ett upprop, där vi kräver EN TIMMES GRÖNA RUM UNDER ETT HELT ÅR VARJE VECKA! tongue.gif biggrin.gif wub.gif
/Ann-Louise i Umeå smile.gif
Monica M zon 4
Studsade till i soffan när hallåan före programmet sa att det var näst sista programmet för säsongen! Trodde hon skämtade! sad.gif Blir det inga Gröna rum förrän till våren? Det kan inte vara sant! mad.gif mad.gif Instämmer med Lolo, ge oss Gröna rum 1 timme varje vecka!
Ralf
Se mitt tidigare inlägg med omröstning

Dessutom har jag ej tid att se på Tv på somaren. Är ju ute o klipper gräs eller pysslar med båt o annat men nu har jag tid.

för övrigt kan jag rekommendera filmen Bowling for Columbine. Den är faktiskt rolig. Men man får en eftersmak.
Blomstersmurfen
TV4+ har trädgårdsprogram varje vecka. Min trädgård heter programmet.
lolo
Jo, Ralf, jag vet....... Sommaren är alltid problematisk ur den synvinkeln...... Men man kan ju göra som t.ex. Bingo-Lotto på TV4 som alltid börjar i september och slutar före sommaren, och då varje gång ha en timma. En halvtimma känns helt enkelt för futtigt! Allting känns väldigt genomstressat, inte minst när de två glada "gubbarna" reser runt i olika trädgårdsmiljöer.

Jag slutade titta på det engelska programmet på TV4+, då det endast handlade om tävling. Visserligen också intressant, och det kunde ju vara ett komplement i fortsättningen till Gröna Rum.

Ja, enligt den omröstning som gjordes i mars svarade 80 % ja till mera Gröna Rum, så nog verkar intresset finnas hos oss ännu. Tycker han på SVT hade konstigt argument om endast halvtimmesprogram, eftersom t.ex. Vetenskapens Värld (ett annat favvoprogram!) sänds en timma åt gången.

Är det någon som hört med TV4 om ett trädgårds-/växtprogram?
/Ann-Louise i Umeå smile.gif
Kristina i Skåne
Det är ju på hösten och vintern man har tiden att sitta frossa i trädgårdsprogram på TV, så nu hade det passat att ha fler och längre program!!

Jag har sett trädgårdsprogrammet på tv 4+ där de använder datorn till hjälp för att göra om en trädgård, men dels tycker jag att det är dyra projekt de gör och sen har jag bara lyckats se det första programmet där de gör trädgården i datorn och missat det när de gör det "på riktigt"., jag tycker väl att det är sådär... blink.gif
Annki
Kan inte någon som har en skrivare kopplad till sin dator starta ett upprop som vi andra kan skriva under för MER Gröna Rum, LÄNGRE Gröna Rum och Gröna Rum hela vintern? Sen postar vi protestlistan till SVT! Jag har dessvärre igen skrivare hemma, så jag är lite ställd...

Ralf - i vilken del av Bowling for Columbine skrattade du? Jag fick bara ont i magen när jag såg den. Och Felix matte kommer garanterat att få lite extra ont i magen i avsnittet om jakthunden. Det är så sjukt!!

När ni letar efter filmen, så luras inte av att omslaget är tecknat och ser kul ut. Det är ingen kul film och den är absolut inte tecknad. sad.gif
renate
CITAT (Blomstersmurfen @ 25-09-2003, 06:25)
TV4+ har trädgårdsprogram varje vecka. Min trädgård heter programmet.

sad.gif Som inte är så kul,det har jag sett tidigare i BBC prime,nä vi vill ha Gröna rum. mad.gif mad.gif Renate
renate
CITAT (Annki @ 25-09-2003, 12:54)
Kan inte någon som har en skrivare kopplad till sin dator starta ett upprop som vi andra kan skriva under för MER Gröna Rum, LÄNGRE Gröna Rum och Gröna Rum hela vintern? Sen postar vi protestlistan till SVT! Jag har dessvärre igen skrivare hemma, så jag är lite ställd...

Ralf - i vilken del av Bowling for Columbine skrattade du? Jag fick bara ont i magen när jag såg den. Och Felix matte kommer garanterat att få lite extra ont i magen i avsnittet om jakthunden. Det är så sjukt!!

När ni letar efter filmen, så luras inte av att omslaget är tecknat och ser kul ut. Det är ingen kul film och den är absolut inte tecknad. sad.gif

ohmy.gif Jag har skrivare till datorn,bläcket sjunga visst sista versen men det kan går.Kör igång./Renate rolleyes.gif rolleyes.gif
Ralf
CITAT (Annki @ 25-09-2003, 12:54)

Jag och många andra i publiken skrattade vid flera tillfällen, tex i just bland annat det tecknade avsnittet som skildrade USA:s historia. Filmen skildrar ju ett USA som är helt absurt.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon