Nickan74
Nu var det en månad sen jag sådde smultron och pelagoner.

Pelagonerna har de flesta kommit upp och fått sånna där blad...riktiga, inne de där rosettbladen. En del verkar just ha grott...det är väldigt ojämt. Jag har tagit bort plasten över...det blev lite mögel ett tag.

Smultronen står i fönstret och är så små små och klena. Häften har typ dött (torkat)...men jag har än så det räcker kvar. Svårt att vattna de små...med sprayen blir det för lite och för jobbit och med kannan så simmar de lite och lägger sig.

Börjar det bli dags att göra nått?
Ullet
Du, messa mig din adress ska du få en sak av mig. smile.gif Jag har den perfekta grejen att vattna sådder med, du skruvar fast den på en PET-flaska o du vet ju vem jag är, så du kan lita på mig. smile.gif

Kram Ullet, ja, den Ullet ja.. smile.gif
Nickan74
Ja...jag vet ju vem du är. Vad snäll du är!!!
blomkronan
Jag vattnar alla mina sådder underifrån... jag lägger en bit underbevattningsmatta i botten på lådan som krukorna står i, jag låter mattan ligga en bit upp på kanten på ena sidan, när jag ser att mattan är torr är det dax att fylla på med lite vatten igen. Har man ingen"riktig" underbevattningsmatta kan man ta disktrasor, jag köpte några på coop deras eget märke, dom var billiga och lite tjockare, dom är inte bra som disktrasa... men dom är bra att ha till sådder tummenupp.gif Sen om det jag har planterat är kraftig och kan stå emot en vattenstråle då vattnar jag uppifrån smile.gif
WingDing
Kör också bara underbevattning till alla sådderna.

Perfekt när man försöker att bara vattna 1gång i veckan bara att dra ut Gardena slangen i lägenheten å allt vattnat på 5min smidigt.

Mvh Fredrik
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon