Monarda
27-02-2009, 22:45
Fick deras katalog för första gången och har sett en hel del som jag kan tänka mig att beställa och dessutom är det ju bekvämt att få allt hemkört. Men först vill jag höra om era erfarenheter.
vanjalarsa
27-02-2009, 23:56
DEt finns en tråd på forumet som handlar om att köpa växter på postorder.
jag skrev där att jag blev besviken på Hortogreen förra året. Plantorna var väldigt klena.
mvh vanjalarsa
emmsing75
28-02-2009, 13:32
Jag handlade av dem för ett par år sedan och vart lite irriterad på att leveransen inte kom när den skulle och jag inte fick meddelande om det + att de var svåra att få tag i då. Växterna var däremot alla friska men väldigt små så jag köpte fler i plantskolan för att kunna täcka upp de områden jag räknat med. Tror faktiskt att jag kanske ska köpa av dem igen iår eftersom det trots allt är lite praktiskt att få hem plantorna direkt om man ska ha många av samma sort.
Själv tycker jag att det är bra kvalité på växterna, men man måste vänta ett bra tag på leverans...
Skruttis
01-03-2009, 15:31
Skrev det här svaret i en tidigare tråd angående postorderhandling.
Den gången var jag INTE nöjd med Hortogreen.
Var noga med att få uppgifter om frakttiden som gäller hem just till dig.
Köpte ett större antal buskar/plantor av Hortogreen och det lät ju utmärkt att växterna bara skulle ligga nerpackade i några dagar för leverans.
Det som firman inte upplös oss om var att speditionsföretaget endast har en dag i veckan som de leverar varor till min hemtrakt. Speditören fick våra plantor en onsdag och hade endast tisdagar som leveransdag. Alltså skulle växterna ligga nerpackade ytterligare en vecka i deras torra lagerlokal. Det hade de definitivt inte överlevt med tanke på hur torrt och dåligt packade de var. Det slutade med att vi fick åka 7 mil extra för att hämta dem själva på speditionslagret och försöka stuva in alltihop i bilen.
Skrattretande med tanke på att allt började med att vi tänkte slippa hyra kärra för att köpa dem hos en lokal handlare och bekvämt få dem hemlevererade.
Något avslag på priset blev det inte!
malin72
01-03-2009, 15:43
oj vilka tråkiga upplevelser ni har från dom!! Själv är jag jätte nöjd, när jag har beställt så har allt kommit i tid och varit väl packade och plantorna fin fina
mitt blåregn är från dom och blommade redan samma år i 2 omgångar, allt annat mår bara bra, och det var jätte trevligt att dom kom hem och lämnade så jag är bara nöjd med dom
Jag är nöjd med Hortogreen. Har handlat där två gånger, en gång har jag fått det hemskickat (lämnades framför huset), den andra gången hämtade jag själv.
För två år sedan beställde jag en häck (140 plantor), jag beställde de lite dyrare, men större växterna (levererad storlek stämde överens med det som stod på deras hemsida). Kontakt via mejl har fungerat bra.
Jag har åxå bara goda erfarenheter av Hortogreen, slängde nyss in en dyyyyyr order, utöver de rosor jag beställde i januari. Enda ggn det varit lite tokigt var när jag beställde hallon och inte begärde nåt leveransdatum, då blev jag osäker och mejlade dem och frågade. Fick inget svar men dagen efter kom plantorna. Annars har jag alltid fått den vecka jag bett om, ofta tom fredagen före.
Carina s
11-03-2009, 10:00
Hej.. jag har bara fått positiva vibbar av Horto green,har ofta beställt därifrån, aldrig strulat med leveranser, bra växter, osv. Tycker absolut att du ska beställa av dem. Det ska jag göra i år också. Lycka till med beställningen.
Hej! Jag har också bra erfarenheter av Hortogren.
Har beställt de sista 2 åren nu, och det har varit bra kvalite på rosorna som jag köpt.
Har beställt flera rosor i år till min dotter som jag hoppas hon blir belåten med.
Lycka till!
Monarda
15-03-2009, 19:07
Tack för alla svar! Nu har ni övertygat mig, det blir en beställning.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.