Jag har ett problem som jag gått och irriterat mig över i några år. Sedan de stora släntrabatterna blev klara och satt sig har en viss erosion skett. Ska se om jag kan förklara vad jag menar.
Altanen som ligger på framsidan av huset är delvis på berg och delvis på sprängsten. Precis i kanten av det hela står en gammal oxelhäck (som jag helst hade velat ha bort helt). För 4 år sedan hade jag grävaren här. Han tog ner hälften av altanens uppbyggnad av sten och fyllde sedan upp med jord mot väggen som blev kvar. Nu har alltså detta satt sig vilket är jättebra. Men oxelhäcken med sina livskraftiga rötter trycker på och utåt, som ni kan se på bilderna.
Nu har jag en idé som innebär att jag vill ta bort oxeln, från altanen, alltså att grävaren gräver bort dom IN mot altanen och huset. Detta innebär att slänten och ovankanten på altanen möts på ett mjukare sätt och går ihop. Men jag kan också tro att allt eftersom åren går efter detta så har mycket eroderat neråt. Vad tror ni?
Har sedan funderat på stora sten för att 'låsa' kanten, eller slipers (vilket jag i sig inte är direkt förtjust i) men också finns tanken att sätta upp ett luftigt staket och sedan låta vildvin förankra sig i fogen och klättra.
Nu vill jag läsa vad ni anser, tycker och kan.