Full version: Rudbeckia Mix
Jowel
Hallo

jag undrar bara om det är någon som vet om denna mycket åtråvärda och speciella frömix kanske återkommer nästföljande år?
jag har nämligen väldigt lite yta för odling just i år, och skulle så gärna vilja så nästa år, den är ju inte heller precis så våldsamt billig, om man ser till fröantalet.. g.gif

http://eline.impecta.se/servlet/us_pyra?wt...inguest&p=H
flower
samma fröer kan du köpa här hos Odla.nu för endast 29 kronor
fröer
Eva 33c
Det bästa är väl att ställa frågan till Impecta, om de kommer att ha dessa frön igen. De finns (som nyhet ) även hos Jelitto. Där kostar en påse 4,80 Euro + 6% moms och sedan frakt mm. Kanske kan du sambeställa med någon då. Men jag skulle tro att den påsen innehåller betydligt mer än 25 frön. Deras påsar brukar vara välfyllda. Men om de finns även nästa år hos jelitto kan man knappast veta...
Om det är väldigt viktigt för dig så kan du ju köpa en påse nu och så nästa år. Jag skulle tro att de gror bra då med.
Lady Hamilton
Varför inte köpa i år och så när du anser dig ha plats? Det händer ofta att jag inte kunnat/hunnit så alla fröer som jag beställt samma år Och då sår jag dem året efter. Just denna sort som jag köpt från Odla, på den påsen hittar jag inget bästföre datum

Men samtidigt är det ju en massa olika firmor som haft just denna Rudbeckia mix som nyhet i år Så då kommer den garanterat att finnas även nästa år tummenupp.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon