Monarda
Vad glad jag blev när jag upptäckte två ekorrar i trädgården idag. Hoppas det är ett par och att det blir småekorrar till sommaren. Förra året hade vi en hona med ungar men jag såg aldrig till pappan. Hur är det med ekorrar egentligen, hjälps dom åt med ungarna eller drar han sin kos?

Här fiskas talgboll av ekorre nr 1

Nr 2 var lite större och höll sig till solrosfröna

Krolliljan
Jag vet inte men måste få säga att jag tycker att bilderna är så fina wub.gif
Vad har du för kamera?
Huggorm
Ja det var väldigt fina bilder!

Ekorrar lever normalt ensamma, men kan bo ihop på vintern för att hålla värmen läser jag på wikipedia. Men det hindrar ju inte att en av dom där båda är en hona som väljer att stanna smile.gif
Monarda
Tack Krolliljan, det var snällt av dig. Jag knäppte genom fönstret så dom kunde varit bättre ändå.
Kameran är en Olympus SP-560UZ
CillaM
Åh, jag älskar ekorrar! När jag fortfarande hade stora mina tallar och granar kvar och klöv ved och späntved under dom, fick jag nästan alltid påhälsning av 2 ekorrar som körde race runt stammarna.
kasam
Monarda - Underbara bilder!!! wub.gif

Tack för dem!!! thanks.gif

Monaxe
Ljuvliga bilder!

Vi har också ekorrar, oftast 2 som springer upp och ned för trästammarna. Ibland är de 3 -någon enstaka gång har det varit 4, men då är det ett himla liv på dem och dom springer som idioter runt trädstammarna.
Hur kul som helt att titta på dom, dom är så söta wub.gif
Wilmer
Å, så söta de är!! Godingar. Så kul att fånga dem på bild.
Meriona
Oh vilka fina bilder! Hos min mamma på landet såg vi en ekorre som kröp in i fågelholken, sen proppade den igen hålet med svansen och lade sig att sova. Också ett sätt att slippa kylan.... laugh.gif
Uggi
Fina bilder, är själv förtjust i ekorrar, se signaturbild. vid sommarstugan ser jag åtskilliga, rolligt att studera deras lekar både i träd och på mark. tummenupp.gif
gnon49
Visst är dom fina. Jag både gläds och blir lite bedrövad när jag ser en Ekorre. Den lever farligt när den är på tomten där två katter är på jakt.
aldo
Hos mig finns det 3st ekorrar som äter av mitt utbud i träden .
De är inte rädda när jag kommer men katten är de inte så förtjusta i .

Thalassa
Vad fina bilder du har tagit!!! tummenupp.gif När jag försöker ta på ekorrarna genom fönstret blir de så mörka suck... thumbdown.gif Det beror väl på kontrasten mot snön, jag får uppmuntra dem att klättra lite som dina wink.gif Hur som helst så bidrar jag väl ändå med lite ekorrar:

Ekorre Idag 2009-03-10.

Ekorre Idag 2009-03-10.

Ekorrarna 25:e februari 2009.
Uggi
CITAT (Thalassa @ 10-03-2009, 11:34) *
Vad fina bilder du har tagit!!! tummenupp.gif När jag försöker ta på ekorrarna genom fönstret blir de så mörka suck... thumbdown.gif Det beror väl på kontrasten mot snön, jag får uppmuntra dem att klättra lite som dina wink.gif Hur som helst så bidrar jag väl ändå med lite ekorrar:

Ekorre Idag 2009-03-10.

Ekorre Idag 2009-03-10.

Ekorrarna 25:e februari 2009.

Det är ju riktigt bra bilder men allt kan bli bättre. Grattis!!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon