Pius

Vad kan en sån här liten sötnos heta?

Ett helt gäng satt i mitt päronträd när jag lyfte blicken från datorn. Därför blev kortet inget vidare, men fågelfolket känner säkert igen den ändå.

Pius

Jag kom på det själv helt plötsligt, en sidensvans är det ju. Himla söt.
*Stintan*
Ser ut som en sidensvans. Jättefin.
Lars-Olof Arvids
Visst är sidensvansarna söta, och så har de ett så härligt ringande läte. Passa på att njuta av dem nu, för det är bara under vinterhalvåret vi kan se dem i södra och mellersta Sverige när de drar runt och letar rönnbär. På sommaren lever de mycket undanskymt i Norrlands djupa skogar.

Olle

Överbölingen
En flock på dryga 100 fåglar käkar rent på några timmar. Först brukar rönnarna rensas och om vi missat att täcka in havtornen så ryker de på en halvtimme ett par veckor senare. Men det skall medges att de är vackra och låter härligt.
Utskitna rönnbär ger senare gott om plantor överallt i trädgården. Däremot är havtornen kärvare att få att gro. Tips emottages!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon