Tidningen Land har en dag som privatpersoner kan komma och titta i vissa privata trädgårdar?
Är det någon som vet hur och när man ska anmäla sig och vad som gäller för att man ska komma med bland de trädgårdar som visas?
Jag har blivit så inspirerad av programet Engelska trädgårdar och vill också vara med!!
Eva i Höga
04-03-2009, 13:50
Jag vet inte hur man anmäler sig men du kan kontakta lrfmedia@lrfmedia.lrf.se och ställa din fråga där. Eller skriv till redaktionschefen carina.löfgren@lrfmedia.lrf.se.
Vad kul att du vill vara med där! Tänk om vi får se din trädgård i tidningen, hoppas, hoppas! Och Lycka till!
Tack!
Att jag inte tänkte på det. Jag var in på deras hemsida och tyckte bara att den var väldigt intet sägande.
Det får bli ett mail dit.
lavendelgården
04-03-2009, 15:46
Skriv ett mail till belisa.berglund@lrfmedia.lrf.se Hon är projektledare för tidningen Lands Öppen Trädgård. Tipsa om din hemsida.
Bra tycker jag om det kommer med nya trädgårdar.
Det har varit få trädgårdar i Norrbotten, Västernorrlands, Jämtlands, Gävleborgs och Blekinge län, som varit med, så det kanske finns fler som vill prova.
Lycka till
Åsa
Hej igen
Glömde att tala om att sista anmälningsdag är den 17 april.
Åsa
Jag försöker skicka ett mail till Belisa och väntar på svar.
lavendelgården
Har du varit med eller har du bara tidningen land. Du verkar insatt.
Vore kul om någon som varit med kunde ge lite information och tips.
lavendelgården
04-03-2009, 16:34
Har tidningen och har varit med. Det behövs plats för bilar, för det kom väldigt mycket folk. Tusen frågor får man svara på, men det är otroligt roligt. Jobbade hårt veckorna innan för att trädgården skulle vara intressant, hann inte riktigt med ändå, men det gjorde inte något. Många uppskattar att man har lite till försäljning, så dela och märk upp i god tid innan. Annars är det bara att vara sig själv, alla som kommer är ju lika intresserade som du.
Åsa
Jag fick svar från Belisa, så här skrev hon om det är fler som är intresserade
.
Vi vill bara att trädgårdarna ska vara intressanta på något sätt och att det ska vara vackert och innehålla en hel del som besökarna kan bli inspirerade av.De ska helst vara helt privata och inte fungera som handelsträdgårdar annan tid.
Många besökare vill bygga växthus, göra en damm eller kanske en pergola. Andra vill få inspiration till fina rabatter och bra växter.
Det viktiga är egentligen bara att trädgården är hyfsat lätt att ta sig till och att ägaren har möjlighet att låta en hel del bilar få plats att parkera i närheten. Det kommer ju ofta flera hundra människor på besök under dagen.
Man får inte ta inträde men man får sälja kaffe eller egenodlade växter för en rimlig slant.
För övrigt väljer vi ut trädgårdar lite beroende på var vi behöver förnya eller öka på antalet i området.
Välkommen med intresseanmälan.
skriv namn och adress, telefonnummer tydligt.
skicka med en enkel skiss eller karta och några foton.
Ange i vilket län trädgården ligger i
och beskriv med några ord vad som är speciellt med trädgården
Eva i Höga
05-03-2009, 08:51
Så roligt att du fick svar så snabbt! Hoppas nu vi får se dig och din trädgård i Land. Lycka till!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.