Lars-Olof Arvids
Varje lördag och söndag kl 10-15 är det numera loppmarknad i Ödsmål, ca 5 km norr om Stenungsund i Bohuslän. Närmare bestämt på Hästsport & Foder, strax öster om Ödsmålsrondellen, mot höger om ni kommer från Stenungsund. Nu på lördag (7/3) ska jag vara med och sälja växter där. Mest blir det krukväxter som blomstervaggor, aloe, pelargoner, syskonstjärna, peperomia, apostlalilja m fl, men även småplantor av lila spikklubba och kanske någon övervintrande iris eller daglilja. Vad de andra säljer vet jag inte, för det blir första gången jag är med.
Välkomna!!!

Olle
Eva i Höga
Det låter roligt och bra att det är flera gånger för då har man ju möjlighet att besöka det någon gång. Tycker det är roligt att gå på loppis, alltid hittar man något.
Lars-Olof Arvids
Förut har de sagt "varje lördag och söndag", men nu står det bara "Öppet varje lördag 10-15" i annonsen i lokaltidningen. Hur som helst är det nu på lördag jag ska vara med och sälja!

Olle
Meriona
Hur gick det för dig Olle? Missade ju detta, det var pelargonträff i Vänersborg idag. Men säg till när du står där igen så kommer vi och fyndar! Av de frön jag fick av dig på träffen i Surte (P Inodorum) har ETT enda grott änsålänge..... Fast jag har bara sått hälften, det kommer en omgång till. tongue.gif Så det kanske ger bättre utdelning att komma och fynda större exemplar menar jag. laugh.gif
Lars-Olof Arvids
Det var en stor loppis där min försäljning gick så bra att jag nu har bokat två lördagar till framöver. Den 14/3 och 21/3 är jag där och säljer igen alltså. Förvånansvärt nog var det uteväxterna som gick bäst, trots den tidiga årstiden. Jag får nog ta med fler lila trädgårdsirisar (I. germanica) nästa gång, och kanske även någon gul svärdslilja (I. pseudacorus). Och så får vi se hur fort årets frösådder växer, för även sådana småplantor gick att sälja. Behöver du Pelargonium inodorum har jag både frön och småplantor i massor. Lade du fröna i varmt vatten över en natt innan du sådde dem? Jag brukar ha mina i en liten plastbytta på elementet över natten, då gror de snällt efter någon vecka om du sår dem i en kruka som får stå på fönsterbrädan, gärna över ett element med lite undervärme. De andra säljarna på loppisen hade inte mycket växter (en hade några aloe vera) men för den som var ute efter billigt begagnat till barnen fanns hur mycket som helst: kläder, böcker, leksaker, skivor o s v som säljarnas barn hade vuxit ifrån. Väldigt mycket prylar av alla slag fanns förstås också, men egentligen inget som stack ut jämfört med andra loppisar jag har varit på.

Olle
ingrid fuxwall
På väg till Xeras hundkurs såg jag att det var onormalt mycket bilar utanför hästaffären - trevligt att du fick sälja olle
Lars-Olof Arvids
Nu på lördag (14/3) är det dags igen alltså! Krukväxterna jag nämnde i mitt första inlägg kommer att finnas med den här gången också, liksom lila trädgårdsirisar, någon daglilja och diverse små fröplantor: lila spikklubba, Pelargonium inodorum, blå snokört, strandlövkoja, kardvädd, hedvignejlika m fl.
Välkomna!!!

Olle
ingrid fuxwall
Vad säljer de andra?

Tveksamt om vi kommer förbi på lördag - då ska vi fira att hjärtat fyller ett år. God tårta och lite mer blir det och jag hoppas att du säljer mycket
Lars-Olof Arvids
De andra säljer allt möjligt som de har samlat på sig och inte behöver längre, inte minst sådant som barnen har vuxit ifrån. Sådant som en har tröttnat på kan ju ha stort värde för någon annan, så visst kan man göra fynd! Kaffe med dopp och korv med bröd finns också att köpa. Hoppas ni får en trevlig födelsedagsfest!

Olle
Lars-Olof Arvids
Även idag gick det bra att sälja både ute- och inneväxter. Den här gången var leksaker och barnkläder inte lika dominerande på de andra borden, utan det var väldigt mycket prydnadssaker av olika slag. Bl a hade de börjat med påsksaker. Nu ska det inte längre vara loppis varje helg, utan nästa blir om två veckor (28/3). Men den loppisen blir desto större, enligt arrangören.

Olle
Meriona
CITAT (Lars-Olof Arvids @ 14-03-2009, 21:17) *
Även idag gick det bra att sälja både ute- och inneväxter. Den här gången var leksaker och barnkläder inte lika dominerande på de andra borden, utan det var väldigt mycket prydnadssaker av olika slag. Bl a hade de börjat med påsksaker. Nu ska det inte längre vara loppis varje helg, utan nästa blir om två veckor (28/3). Men den loppisen blir desto större, enligt arrangören.

Olle

Förbenat att det inte blev av nu på lördag, för då hade jag kunnat komma och shoppa! Den 28:e är det gerbilutställning i Göteborg som vi ska vara med på, så det krockar. Jag skulle så gärna vilja köpa en liten planta av Inodorum om du nu hade det, för jag hade ihjäl det där enda fröet som hade grott, pga kaos/tidsbrist. Jag skäms! duh.gif Jag gjorde enligt anvisning, men det ville sig inte. Det är inte så att man skulle kunna tinga en till Surte-kalajset? shy.gif
Lars-Olof Arvids
Om jag kommer till Surte lovar jag att du ska få en inodorum. Däremot kan jag inte lova till 100% att jag kommer då, för som jag tidigare har skrivit är det ganska krångligt att ta sig dit för mig som inte kör bil. Det är betydligt enklare att ta sig till Aröd (Ljungskile) eller Bräcke (Tjörn) där det också är växtmarknad samma dag. Men om det ordnar sig någorlunda smidigt med transport vill jag väldigt gärna vara med i Surte! Jag hoppas att det blir fler loppmarknader i Ödsmål framöver, även om det inte blir lika ofta som de hade planerat. Annars kanske du kan komma till trädgårdsfesten i Kungälv den 9/5?

Olle
Meriona
CITAT (Lars-Olof Arvids @ 15-03-2009, 22:11) *
Om jag kommer till Surte lovar jag att du ska få en inodorum. Däremot kan jag inte lova till 100% att jag kommer då, för som jag tidigare har skrivit är det ganska krångligt att ta sig dit för mig som inte kör bil. Det är betydligt enklare att ta sig till Aröd (Ljungskile) eller Bräcke (Tjörn) där det också är växtmarknad samma dag. Men om det ordnar sig någorlunda smidigt med transport vill jag väldigt gärna vara med i Surte! Jag hoppas att det blir fler loppmarknader i Ödsmål framöver, även om det inte blir lika ofta som de hade planerat. Annars kanske du kan komma till trädgårdsfesten i Kungälv den 9/5?

Olle

Det är inte omöjligt med Kungälv alls, men jag har inte koll på vad som händer här det datumet, annars hämtar vi (Wilmer o jag) eller jag själv dig på väg till Surte, det är ju en världslig sak. En liten omväg är ju ingenting för en planta, vi åker om och om igen 80 mil för ett husdjur så vad är några mil extra för ett annat levande väsen? smiley_small_hug.gif Så nu kan vi väl nästan säga att det är bestämt att du bokar plats i vårt bagage till Surte? 000.gif
Lars-Olof Arvids
Det låter jättebra!!! Du menar alltså att ni kör förbi här och har plats för mig och ett gäng med växtpåsar i bilen? Toppen!!! yahoo.gif

Olle
Meriona
Jajamen, jag tycker om äventyr, bara du ger mig en beskrivning så att jag inte kör bort mig i urskogen. Har glömt fråga Wilmer om hon ska till Surte, men jag tänkte ta mig dit i allafall och jag ska INTE sälja växter! Så om det ska bokas nåt så kolla med Ulrica, så att vi inte står där och inte får plats. Jag kollar med Wilmer och PMar dej istället. smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon