Nu har jag äntligen beställt mina första fröer för säsongen och hittat tillbaka till Odla. Min mamma gick bort i januari och det tog musten ur mig helt. Men nu känner jag att lusten börjar sakta komma tillbaka. Det ska nog bli plantöversvämning här hemma i år också. torvan
Helen i Piteå Zon 5
05-03-2009, 13:47
Ja, man kan hitta mycket glädje och själaro med frösådd då man har sorg i sitt hjärta. Trevligt att du är på G. igen
torvan
05-03-2009, 13:50
Tack Helen. Ja, det är verkligen läkande med trädgård. Ska snart ta en tur ut till kolonin och sitta och njuta av det som börjar titta upp. torvan
Betty
05-03-2009, 13:51
Välkommen tillbaka torvan säger jag med . Jag beklagar din förlust. Jag var själv i samma situation för några år sedan och fann mycket lindring i sorgen av att pyssla med mina frösådder.
Kajsa i Arvika
05-03-2009, 14:00
APSELUT! Välkommen i klorofyllet.. Det är så läkande att se hur det växer och gror..
Träffade en klok kurator när jag "gick i väggen" 2006 (då hade jag varit i och dunsat i den bra länge redan..) han sa; Har du NÅGONTING kvar i ditt liv som gör att du mår bra så håll fast i det med näbbar och klor och släpp inte taget!!
Nu ser jag fram emot en vår där jag kan stoppa fingrarna i pallkragar igen.. LÄNGTAR..
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.