Trinity78
Jag har ett miniväxthus inomhus där jag har sått gul lök, paprika och lite annat men så upptäckte jag detta i dag. Vad är detta för gråa trådar? Mögel? Måste jag slänga allt nu eller klarar det sig?
[attachment=31559:IMG_4176.gif]
KURT
Det är det säkert, men det brukar inte vara något problem för växterna man sått. Försök låta det torka upp lite mera, så är risken mindre för mögel.
MariaS
Ett vanligt problem just när man sår i torvbriketter. Det blir lite för fuktigt helt enkelt. Gör som Kurt sa och försök få det att torka upp lite.

Skulle det bli ännu mer, kan du slå en kapsyl atamon i två liter vatten, nästa gång du ska vattna. Det brukar ta död på möglet.
DragonLady
CITAT (MariaS @ 05-03-2009, 16:06) *
Ett vanligt problem just när man sår i torvbriketter. Det blir lite för fuktigt helt enkelt. Gör som Kurt sa och försök få det att torka upp lite.

Skulle det bli ännu mer, kan du slå en kapsyl atamon i två liter vatten, nästa gång du ska vattna. Det brukar ta död på möglet.

Ja det har jag också alltid fått med bricketter därför använder jag numera alltid små plastmuggar el. små krukor.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon