BillyBob
06-03-2009, 16:40
Hallå!
Jag var på Kistamässan i dag! Hur spännande som helst, och inte så mycket folk som jag hade fruktat. Synd med allt strul att parkera bara, jag var rätt sur när jag kom in men det gick snart över!

Jag tog massa bilder och skrev lite på min blogg:
Backyard Sthlm.
Helen i Piteå Zon 5
06-03-2009, 16:46
Vilka härliga bilder

Tack för visningen! Nu längtar man ännu mer tills det blir dags att fara till Älvsjömässan
Bruna fingrar i Handen
06-03-2009, 16:53
Åhhhh..Tack så mycket för detta smakprov!!!
Fast nu vart jag ännu mer sugen. Med de parkeringsproblem du beskriver får ant sambon skjutsa dit mej
BillyBob
06-03-2009, 18:08
Det var en stor byggplats runt hela mässhallen, så de kanske ska göra parkeringar där. Hur som helst sa de att parkeringsproblemet skulle vara löst tills mässan nästa år när jag frågade. Och åka kommunalt till en trädgårdsmässa innebär ju att man kanske inte kan köpa så mycket..
DykUnderYtan
06-03-2009, 21:00
Även jag var på Kistamässan idag, inte så road som jag hade hoppats tyvärr... men bilder fick jag tagit i alla fall.
http://miashem.blogspot.com/
Bruna fingrar i Handen
06-03-2009, 21:23
CITAT (BillyBob @ 06-03-2009, 18:08)

Det var en stor byggplats runt hela mässhallen, så de kanske ska göra parkeringar där. Hur som helst sa de att parkeringsproblemet skulle vara löst tills mässan nästa år när jag frågade. Och åka kommunalt till en trädgårdsmässa innebär ju att man kanske inte kan köpa så mycket..
Jo jag vet hur d ser ut..Jobbar i Sollentuna.
Men återigen Tack för smakproven..(som att dela ut narkotika till en beroende)
blomkronan
07-03-2009, 02:13
Jag förstår att jag inte ska för höga förväntningar... och inte ta med mig bilen!!!
Fråga. Varför åka bil till mässan i Kista när man kan ta pendeltåget?( Eller tunnelbanan till Kista C och sedan buss). Om man tar pendeltåget så kliver man av vid Helenelund och går. Det tar max 10 min.
Tänk på miljön!
Vh Monzan
Ps Om ni oroar er för att inte kunna handla så mycket, köp eller låna en dramaten och ta med. De rymmer otroligt mycket och är lätta att resa kommunalt med! Ds
Jag var på mässan i torsdags när de öppnade. Man slogs ju onekligen av kaoset runt parkeringen och lervällningen.. tur man åkte kommunalt!
Rum&Trädgård kan ju inte alls tävla med Nordiska Trädgårdar i antal utställare eller utbud - det är synd att de ligger samma månad, det påverkar nog en hel del. Kul att vara där dock och få en liten vårsmak, plus att få se vad Ulriksdals trädgård hittat på. Bosse Rappne &co verkar ju avstå Älvsjömässan till skillnad från flertalet av de andra utställarna. Trädgårdscaféets hembakta bröd och wok gick inte av för hackor :-) Mums!
En en del fint att se. En hel del fröer jag tänkt köpa som antingen inte var med :-( eller slutsålda :-( :-( nästa år ska jag kasta mig över frökatalogerna och beställa BUMS även om de kommer på mässor sedan.
Årets mässa var mindre överlag än förra året - kändes som färre utställare och som om flera av de som var där hade mindre montrar i år.
Shoppingnotan slutade på en hop fröpåsar och några fuchsiasticklingar.
Jag blev besviken på mässan, kanske hade jag förväntat mig mer av en rum-och-trädgårdsmässa. Alltså för lite växter. Och köer överallt. Kö till parkeringen, kö för att komma in, kö till bankomaten, kö för toa, kö för att gå ut.......Jag undrar hur det kan komma sig att mässan drog så mycket folk? Vårkänslor?
Underdimensionerad entré och slaskiga parkeringsplatser långt från mässan..... Nej, jag hade nog kanske för höga förväntningar, vårkänslor mm. Det blir ingen mer trädgårdsmässa i Kista för oss ialla fall.
Och varför tvingas man betala för 2 mässor?
Ingrid Zon3
09-03-2009, 09:07
Jag tycker nog att båda mässorna i Stockholm egentligen ligger för tidigt. Det är inte direkt planteringsläge i samband med Nordiska trädgårdar heller och plantor är det jag vill köpa på mässor. Nu blev det lite redskap och fröer i stället.
För övrigt var behållningen av Kistamässan den fantastiska lök-kupolsformade trädgårdssängen som Olssons ställde ut (bild finns på BillyBobs länk) - VILL HA!!! men 26000 kr kanske var liiite dyrt...
Jag var där på lördagen. Det var så proppfullt med folk att man knappt tog sig fram till kl 14 ungefär, sen tunnades det ut.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.