AnnammA
Något tips från ngn som varit där eller ska dit? Vi ska dit en sväng i morgon eftermiddag.
eugenia
Jag har varit där igår. Det var mindre än jag hade trott men småtrevligt åndå. Man kunde få rådgivning av experter och studenter från SLU. Kom på en bra fråga redan nu! Jag tyckte annars att Örtagårdens plantskolas monter var mest intressant. Chilifrön och prydnasgräsfrö i långa banor. Akleja etc.
nelly.trott
ja det var trevligt och JÄTTE DYRT !!!! konstigt nog !

och så lite till =)
Aqvakul
Det är en särskild trädgårdsmässa på Stadionmässan nästa helg. Jag besökte den förra året och tyckte nog den var trevligare än den stora Villamäsan.
eugenia
Är det den som heter Trädgårdsliv?
nelly.trott
CITAT (eugenia @ 07-03-2009, 21:16) *
Är det den som heter Trädgårdsliv?

Ja, det är det =)
AnnammA
CITAT (Aqvakul @ 07-03-2009, 20:34) *
Det är en särskild trädgårdsmässa på Stadionmässan nästa helg. Jag besökte den förra året och tyckte nog den var trevligare än den stora Villamäsan.

Jo, jag vet. Men det är min jobbehelg, plus att det är andra aktiviteter den helgen, den tiden jag inte jobbar och skulle kunnat åkt...Men så kan det bli ibland ju...
AnnammA
CITAT (eugenia @ 07-03-2009, 18:26) *
Jag har varit där igår. Det var mindre än jag hade trott men småtrevligt åndå. Man kunde få rådgivning av experter och studenter från SLU. Kom på en bra fråga redan nu! Jag tyckte annars att Örtagårdens plantskolas monter var mest intressant. Chilifrön och prydnasgräsfrö i långa banor. Akleja etc.

På tal om "Örtagården". Förr i tiden(på 90-talet) kunde man besöka dem "live" på deras plantskola utanför Vinslöv, så vi har en del rosor och annat från Örtagården.Dessutom var det så trevligt att prata med Rune och hans fru, och mysa i deras stora växthus/orangeri. Men sedan tror jag att de pratade om att de endast skulle satsa på postorder, och inte ha ngn plantskola längre...Har jag rätt eller fel?
Preussen
jag har mailat arrangörerna om en förfrågan kring vilka utställare som finns på plats utan att få svar. var där förra året och var då inte så imponerad. själv lägger jag mina kulor på de olika plantmarknaderna som brukar äga rum i maj.

här är en länk till trädgårdsliv
AnnammA
Resultatet av besöket på mässan igår:
Jag kom hem med två pioner:"Dinner Plate" och "Lady Alexander Duff", och hen hel hoper med liljor att trotsa liljebaggarna med: "Miss Lucy"(vitrosa dubbel), "AnneMarie's Dream"(vit dubbel), "White Tiger"(vit tigerlilja), "Amazing"(vit, gulbandad), "Muscadet"(vitrosa, orientalisk) och "Spring Pink"(rosa, halvdubbel). Min man prutade som vanligt, så det blev rätt så bra priser. Sedan fick jag som vedergällning gå med på VVSutställningen på Villa och Hemmässan...
Jag tog en del foton också:
1.Blommande persiko- el mandelträd bland tvätten i Apotekarens Trädgård.
2. Kaktusstilleben i Apotekarens Trädgård
3.Trädgårdsmannekäng
4.Vattenliv från Hillesgården
5. Hortentior och annat från Flyinge Plantskola
6.Såg denna toa på VVSutställningen. Minns min mormors likadana, som lät som ett helt vattenfall, när man spolade. Inte speciellt snålspolande sas...(Kanske denna nya är?)
7.Lyssnade på föredrag om Fairtrade choklad från Chokladfabriken i Malmö. Köpte hem några kakor - givetvis! Passande regnr på bilen, som vi såg på parkeringsplatsen utanför mässan...
nelly.trott
CITAT (Preussen @ 08-03-2009, 08:49) *
jag har mailat arrangörerna om en förfrågan kring vilka utställare som finns på plats utan att få svar. var där förra året och var då inte så imponerad. själv lägger jag mina kulor på de olika plantmarknaderna som brukar äga rum i maj.

här är en länk till trädgårdsliv

Vilka fick du inte svar av ?
Malmömässan eller trädgårdsliv??

Utsällare trädgårdsliv :

http://www.sydevent.se/tradgardsliv/images...tallarlista.pdf

Malmömässan:

http://www.skansktradgard.se/List.asp?id=150
Alba
Borde vara förbjudet att lägga in så härliga bilder. Jag drömmmer.......tittar ut och det snöar......vi som redan har så mycket snö.
Tack för alla fina bilder........nu känns det som hoppet om vår återvände.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon