kicki.p
....är en vanlig hummergaffel, den breda sidan används till att göra hål i nya krukan och den smala gripklon till att lyfta upp rotklumpen ur pluggboxen. Enkelt och smidigt och man behöver aldrig ta i bladen! Och man blir inte så smutsig (jag får lätt självsprickor av jord och tål inte plasthandskar).
mvh
kicki.p
Maggan H
CITAT (kicki.p @ 08-03-2009, 11:33) *
....är en vanlig hummergaffel, den breda sidan används till att göra hål i nya krukan och den smala gripklon till att lyfta upp rotklumpen ur pluggboxen. Enkelt och smidigt och man behöver aldrig ta i bladen! Och man blir inte så smutsig (jag får lätt självsprickor av jord och tål inte plasthandskar).
mvh
kicki.p

Eller en vanlig påläggsgaffel, jag köpte ett gäng på second hand.
Lady Hamilton
Jag har en matsked en tesked en gaffel och dessa
[attachment=31682:5112a.jpg]
och en sån
[attachment=31683:Bild_31856.jpg]

med detta klara jag allt
Maggan H
CITAT (Lady Hamilton @ 08-03-2009, 12:55) *
Jag har en matsked en tesked en gaffel och dessa
[attachment=31682:5112a.jpg]
och en sån
[attachment=31683:Bild_31856.jpg]

med detta klara jag allt

Mmm, jag har också en prickel och en ''sandlåda''! Kanonbra hjälpmedel!
Lady Hamilton
CITAT (Maggan H @ 08-03-2009, 12:59) *
Mmm, jag har också en prickel och en ''sandlåda''! Kanonbra hjälpmedel!

duh.gif "Sandlåda"?......det är ju en PLANTERINGS BRICKA ser du väll? laugh.gif
(sandlådorna här i Södra norrland är BETYDLIGT större och har plats för minst 2-3 lekande barn rotfl.gif )
MariaS
Jag brukar använda blompinnar av bambu. Ena änden daskar jag till med en hammare så den blir lite plattare. Pinnen återanvänds lite senare som växtstöd och fler redskap kan tillverkas efter behov biggrin.gif
EKLO
Var köper ni planteringsbrickan tro? Blev plötsligt sugen på en ...
Eva St
Jag har köpt min på Willab Den är kanonbra tycker jag
Irene_L
Jag har också en sån där planteringsbricka. Den är toppen! tummenupp.gif Jag köpte min förra året på trädgårsmässan i Älvsjö!
MariaS
Artikel nummer ArtNr: 5349 på Willab för endast 179:-
Klarar mig inte utan min!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon