Full version: Penseéodlare
Lady Hamilton
Hej alla Penseéodlare kompiskram.gif
Vad tycker ni? skall vi be Ingemar göra ett Penseéalbum åt oss? Det skulle vara bland de allmäna albumena Och att vi där kunde visa bilder på olika sorter och berätta lite om våra erfarenheter, groningstid, när de började blomma, om de var lätta eller svåra. Jag själv skulle tycka att det vore kul med ett album där alla som har erfarenhet av Penseéodling (alltså alla som har drivit upp en planta från ett Penseéfrö) kunde dela med sig och vi kunde ha det som en "kunskaps bas" för alla Vad tycker ni?
kasam
Jag är ingen Penseéodlare... än! Vill gärna bli.
Ja, så det vore toppen med ett album så som du beskriver det, tack!!!!
Anki V
Jaaaa.....en jättebra idé tummenupp.gif

/Anki
Lady Hamilton
Vi fortsätter ju som vanligt med våra Penseétrådar som vi har varje vår blush.gif Men tanken är att vi på ett och samma ställe samlar all erfarenhet om olika sorter. Och på ett enkel sätt kunna söka/finna allt på samma ställe utan att måsta börja söka i en massa gamla trådar. Eftersom vi alla har lite olika förutsättningar så kan det bli kul att få läsa om alla våra erfarenheter av olika sorter. Så kan man gå in där och kolla och få tips på olika sorter när man skall beställa frön, och vi kan tipsa nya odlare om att de kan kolla där för att få tips.
malin72
tummenupp.gif fråga på du...annars vet jag att det finns en i sitt album som ofta får besök för hon har ett jätte bra visnings album giggle.gif
men sorter och vilka som gick bra mm vore ju skojj :000
:
Lady Hamilton
Jo visst Malin kompiskram.gif men det är ju bara jag som kan skriva där blush.gif förutom då kommentarer till en bild i taget. Och går jag in med något nytt så måste jag göra om hela albumet.
Jag vill ha ALLAS samlade erfarenhet på en och samma plats. Samma sort kan ju ge olika erfarenheter beroende på förutsättningar m.m. Och visst vore det kul att kunna gå in och se olika sorter och få inspiration

I ett allmänt album så får ju varje egen sort ett "album" med bild där man kan skriva om varje sort för sig Alltså rubruken skall vara Penseér så fyller vi på med bilder och tips om olika sorter Finns redan "min" sort så fyller jag på med text o bilder i just det albumet
malin72
det vet jag ju så klart giggle.gif var ju bara på skojj...jo men jag tycker att det är bra...som sagt att veta vilka som folk haft mera lätt med och vissa som är svårare mm det är bra läsning det tummenupp.gif
vissa gror ju jätte bra och andra inte alls lite lätt, vissa får ju helt fel färger mm bra att kunna jämföra mm 000.gif
Lady Hamilton
Lyfter denna tråd unsure.gif är vi bara 4 st som skulle tycka detta är kul? i så fall lägger jag ner detta "projekt" shy.gif
Lillja
Javisst är jag med, fast jag är ju nybörjare.
Kul med råd och tips.
Monarda
Jag skulle tycka det vore kul. Sådde penséer för första gången i år, men definitivt inte sista. Dom växer ju så det knakar. Vore kul med en tråd att jämföra utfallet av olika sorter, tips om frön och lite inspirerande bilder o s v.
Irene_L
Jag tycker det vore toppen med ett penséalbum! tummenupp.gif
Rihane
Jag tycker det skulle va en bra idé.
Är en av dom som skulle titta där.
Älskar penséer, är ingen van odlare av dom men har några på tillväxt både inne och ute.
Något fel gör jag för dom ser inte alls ut som era men dom har hittils börjat blomma någon gång in på sommaren...
joulanta
[font="Arial Narrow"]Klart att jag vill vara med på ett sånt album. En dum fråga vars kommer det albumet att ligga?
Sådde mina penseer ganska sent eftersom här i norra norrland är det länge kvar innan det är dags för krukor ute.[/font]
Alba
tummenupp.gif
Lady Hamilton
CITAT (joulanta @ 10-03-2009, 17:47) *
...... En dum fråga vars kommer det albumet att ligga?......[/font]

Det är inte alls någon dum fråga kompiskram.gif (om man inte frågar så får man ju inte veta)
Jag tänkte det skulle ligga i Album under rubriken Växtbilder där skulle det få bli ett nytt som då heter Penseér tummenupp.gif
Gillan
Toppenbra ide Ladyn tummenupp.gif
Lady Hamilton
Nu har jag PM:at o frågat yes.gif så nu väntar jag bara på svar
johannea
Jag vill oxå va me!
Lady Hamilton
Jag har inte fått något svar dunno.gif på mitt Pm ännu, så det verkar "luta åt" att det inte blir något nytt album. Admin brukar vara snabb att göra de förädringar som de själva tycker är bra Men jag har inte gett upp ännu blush.gif

Lady Hamilton
Nu har jag fått svar yahoo.gif

CITAT
Hej,
jag har fixat det, ligger nu under rubriken Växtbilder -> Sommarblommor -> Penseér.

Så nu kan vi börja ladda bilder. Men bilderna som ligger i allmänt album måste godkännas av Admin först så de kan dröja ett tag innan de syns. Själv har jag testat att ladda upp några bilder och kommer att skriva text till dem lite senare
kasam
Bravo bravo.gif

Var inne o kollade det nya albumet, men inget där ännu... Ska bli kul att se hur detta album "växer fram" och kanske - så småningom - kunna bidra själv.
Alba
Snyggt jobbat Ladyn rose.gif

Härliga frestande pensebilder.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon