Full version: Böjer sig!
nettan69
Så fort jag har omplanterat något, nu senast ina Ampeltomater, så efter bara några minuter så böjer de sig!
Någon som vet varför? Jag har låtit de "riktiga" bladparen komma innan omskolningen! -cry-.gif
Lady Hamilton
Kan det var så att du skadat rötterna? de små tunna "trådarna" eller planterar du kanske de för grunnt? Du kan planterna "ner" tomaterna så att de bara har själva bladen ovanför jorden Är plantorna för "höga"/"rangliga" kan de ha svårt att stå rakt upp utan stöd från början
4:an
har du kanske råkat klämma till lite om stjälken?? Då har du kanske råkat "strypa" dem! Jag lärde mig av någon att man alltid skall ta i bladen eftersom de tål mer...! Lycka till!
nettan69
Tack för svaren! Jag misstänker att jag kanske har gjort både och! Har i alla fall stöttat upp dem nu, så jag får väl vänta och se ifall de överlever!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon