mariathulin
Jag har sått tomatfrön bland mycket annat men tomatplantorna har rännt i höjden. Ett bladpar och sedan en ranglig stjälk. En vänlig själ här på forumet sa att det troligen berodde på att plantorna har fått för lite ljus. Nu undrar jag ifall jag är tvungen att sätta nya plantor eller om det går att rädda de jag redan har. Kanske genom att sätta ner de lite längre ner i jorden så att en stor del av stjälken kommer under jorden. Är det någon som har lust att hjälpa en novis?! Jag blir överlycklig i så fall.

smiley_small_hug.gif

Maria
Lady Hamilton
Jag jag gissar också på för lite ljus. Tomater kan man planterna ner DJUPT huvusaken är att översta pladparet är ovan jord
4:an
Jag hade gjort både ock, du har ju inget att förlora...det enda du riskerar är att få många tomater!
mariathulin
Till 4:an och Lady Hamilton:

Tack för ert svar jag skall göra som ni båda säger. Då vet jag att jag kan sätta plantorna långt ner bara bladen är ovanför jord. Och jag sätter några frön till för kan man få för mycket tomater egentligen??! wub.gif

smiley_small_hug.gif på er och thanks.gif

Maria
rosita
För mycket tomater kan man aldrig få! Skulle det bli fler än man hinner äta, kan man ju frysa in dem så man har tomater till många vintermiddagar. Jag köper aldrig mer tomater på burk, jag brukar ha frysen full! bravo.gif
mariathulin
Tack Rosita för det tipset!! blomma.gif

Maria
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon