mariathulin
Jag undrar ifall det är någon som odlar sötflockel här. Det är ett sötningsmedel helt fritt från kalorier och biverkningar såsom karies med mera. Tänkte jag skulle odla det till min son som är en sockertopp! naughty.gif

Det skulle vara roligt att få höra ifall det är någon annan som har odlat som har lite tips och trix att ge till mig som försöker att bli odlingsexpert. Är bara novis än så länge. giggle.gif

Med vänlig hälsning

Maria
Carinas
Hej!

Jag har köpt frön från Impecta och sått dem. De har grott bra med undervärme så hitills verkar de vara lätta.

Carina
ingrid fuxwall
Hittade dessa förra året och lyckades övervintra dem inne så här ska vi frossa för givetvis har jag sått nya i år
MariaS
Lättsådda och lättskötta. Dock en liten varning... De är vääääldigt söta! Ett blad räcker mer än väl.

Jag har i alla fall skördat och torkat blad från stevian varje år. Bra som sötningsmedel, istället för socker. Funkar även i sockerkaka.

Lägger också en liten nypa i tekoppen. Mums!
mariathulin
Jag tackar och bugar för alla goda tips. Det är alltså lite värme som behövs för att de små liven skall trivas?? Mina har börjat att gro så smått och jag hoppas att det skall gå bra med dem. Men har ni fått det att fungera skall väl inte jag vara sämre....eller??! wacko.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon