malin72
ok här kan vi ju bestämma saker tummenupp.gif

ett ex
*träffpunkt Impectas monter:brukar synnas väl vart dom står!
*Tider...om jag tänkt rätt så träffas Aot jämna klockslag varje timme för att så många som kan och vill ses......vi kan kanske då ta ojämnaklockslag....11,13,15, osv
*fika tid.....ja vad säger ni 13??? !4??? eller vad?? träffas vid impecta och gå gemensamt och ställa sig och sina kassa runt bord och skrämma iväg alla för att få stolar giggle.gif

vad tycker ni?? mera förslag
Lady Hamilton
Det låter bra tummenupp.gif
Maggan H
Malin, jag tycker också det är bra, vi kan inte ha samma klockslag som AoT, då får vi, i bästa fall, sitta på golvet o fika.... Impectas monter brukar vara stor, så där ska vi väl få plats att träffas ojämn hel timme. tummenupp.gif Här behövs inga fler förslag, vi bokar detta! Längtar!
Irene_L
När fikar vi tillsammans?....är det vid 13.00- eller 15.00-träffen?

malin72
CITAT (Irene_L @ 08-03-2009, 18:21) *
När fikar vi tillsammans?....är det vid 13.00- eller 15.00-träffen?

rotfl.gif ja du Irene det var ju just det giggle.gif jag satte frågetecken vid olika klockslag för att jag skulle höra vad ni andra tyckte skulle bli den skrivna fika tiden giggle.gif
Maggan H
CITAT (malin72 @ 08-03-2009, 20:32) *

rotfl.gif ja du Irene det var ju just det giggle.gif jag satte frågetecken vid olika klockslag för att jag skulle höra vad ni andra tyckte skulle bli den skrivna fika tiden giggle.gif

Hm, jag fattade det som om att när man vill fika ställer man sig vid Impectas monter och väntar in andra hugade... Vill man fika vid nästa ojämna timme går man dit igen och igen och igen.... naughty.gif
Irene_L
rotfl.gif
MariaS
CITAT (Maggan H @ 08-03-2009, 21:27) *
Hm, jag fattade det som om att när man vill fika ställer man sig vid Impectas monter och väntar in andra hugade... Vill man fika vid nästa ojämna timme går man dit igen och igen och igen.... naughty.gif

Ja du Maggan. Den idén kan t.o.m. jag hänga på, kaffeoman som man är giggle.gif

Men du missar ju klockan 11,00. Då behöver vi en kopp med...
malin72
vet ni det är inte helt fel alls tummenupp.gif man går dit när man är fika sugen...det blir ganska ofta för man blir rätt trött i benen av att springa runt som yra höns rotfl.gif
kl 11 då har jag nog lyssnat klart på finn....då springer jag dit giggle.gif
Lady Hamilton
Ja men vi börjar väl redan 9 Vi "hänger" på låset tummenupp.gif Men jag kan tala om redan nu att jag inte kommer att hinna fika varannan timme Det är alldelens för mycket intressant som jag bara måste hinna se blush.gif
Helen i Piteå Zon 5
även jag och mitt resesällskap kommer att hänga på låset kl. 9.00 yes.gif Jag kommer att dyka upp vid Impecta någon gång med ojämt klockslag smile.gif ska bli roligt att träffa några av er
Österläge
Pratar ni bara lördag nu eller? För jag startade ju en tråd om fikaträff på fredag, där pratade vi om kl 13 och träfffas vid Brutala blommor. Risken med att bestämma varje ojämt timme är ju att det inte kommer så många varje gång... Är det inte bättre att säga en eller två tider så blir man fler? Bara ett förslag... smile.gif
Söttok06
Här var fikagänget. Är det lördag ni pratar om eller någon annan dag. Just nu funderar jag på lördag. Vad är ni för gäng. Jag känner ingen. Har varit på det här forumet och frågat sen jag fick min odlingslott.
Anki V
CITAT (Söttok06 @ 16-03-2009, 18:48) *
Här var fikagänget. Är det lördag ni pratar om eller någon annan dag. Just nu funderar jag på lördag. Vad är ni för gäng. Jag känner ingen. Har varit på det här forumet och frågat sen jag fick min odlingslott.

Vi är väl inget gäng direkt….Vissa av oss känner någon, andra har man sett och vissa är helt okända.

Jag är 52 år och var på mässan första gången förra året då jag bekantade mig med en del av forumisterna.

Att du inte känner någon ska väl inte hindra dig…samtalsämnen saknas inte eftersom det finns ett gemensamt intresse. Det ska bli jättekul att få träffa även dig.... om inte till middagen så i alla fall till en fika.

Håll ögonen öppna efter mässtrådar för de brukar mynna ut i tidpunkter och mötesplatser.

/Anki

Lady Hamilton
Om någon är intresserad så kan jag ta med små plastburkar i år igen och jag har även överskott på små Känguruäpple plantor Skriv i denna tråd om någon är intresserad annarss lämnar jag burkar o små plantor hemma
Magdis
Jag är intresserad av ett litet känguruäpple, Ladyn. smile.gif Burkar har jag kvar från förra året biggrin.gif
Österläge
Tycker fortfarande att den här tråden känns lite oklar, gäller det alla dagar eller en särskild? unsure.gif Och är det nån mer som tror som jag, att en träff varannan timme kan bli lite mycket, eller snarare riskera att samla för få per gång?

Lady H, hur stor är platsburkarna? Är det typ filmburkar att ha frön i eller större? Och vilken dag är du på mässan?

Söttok06, jag säger som Anki, vi är inget fast gäng utan de som är på mässna samma dag träffas! Du är jättevälkommen! Själv är jag 29 år, andra året på mässan för mig oxå men jag missade träffen förra året... Som jag skrev nedan ska jag till mässan på fredagen.

Lady Hamilton
CITAT (Magdis @ 18-03-2009, 08:45) *
Jag är intresserad av ett litet känguruäpple, Ladyn. smile.gif Burkar har jag kvar från förra året biggrin.gif

Bra! då tar jag med en till dig kompiskram.gif
CITAT (Österläge @ 18-03-2009, 11:46) *
...Tycker fortfarande att den här tråden känns lite oklar, gäller det alla dagar eller en särskild? unsure.gif Och är det nån mer som tror som jag, att en träff varannan timme kan bli lite mycket, eller snarare riskera att samla för få per gång?......
....Lady H, hur stor är platsburkarna? Är det typ filmburkar att ha frön i eller större? Och vilken dag är du på mässan? .....

Denna tråd startades av Malin72 och det hon syftar på är Lördag men naturligtvis kan de som även vill träffas på Fredag skriva i denna tråd. Men jag kan hålla med om att det kan upplevas lite otydligt när man själv inte är "mitt uppe i". Grejjen med att kunna träffas varannan timme är för att så många som möjligt skall kunna ha chans att träffas, men naturligtvis inte samtidigt. Men vilken tid man än bestämmer så kommer det att vara en del som det inte passar för och på detta vis blir det kanske smidigare.
Plastburkarna är i storlek av gamla filmburkar med lock, men lite smalare och lite längre
Irene_L
Jag tycker också det är lite oklart fortfarnde. Förra året hade vi en "storträff" med fika och det tyckte jag var bra!! Jag hinner inte gå en massa gånger...vill ju se mässan också även om ni är underbara giggle.gif

Vad säger ni.....träffas vi vid Impektas monter på lördagen kl 13.00 och går sen och fikar eller hur gör vi???
kompiskram.gif
blomkronan
CITAT (Österläge @ 18-03-2009, 11:46) *
jag ska till mässan på fredagen.

Vi syns på mässan på fredag smile.gif Vi har ju en tråd som handlar om fredagen jag tycker vi bestämmer plats och tid i den...

Jag ska gå både Fredag och lördag... så man hinner gå igenom allt som man vill se och träffas...

CITAT
Vad säger ni.....träffas vi vid Impektas monter på lördagen kl 13.00 och går sen och fikar eller hur gör vi???

Jag kommer till Impectas monter kl 13 på lördagen , jag vill höra på några föreläsningar på förmiddagen så jag kommer inte hinna till kl 11 träffen...
Lady Hamilton
Det låter bra Irene tummenupp.gif jag Anki V kommer kl.13
Irene_L
Vad bra!!! Då ses vi kl 13.00.....jag längtar sååå yahoo.gif
blomkronan
10 dagar kvar... yahoo.gif
Snart ses vi biggrin.gif
HelenJ
Impectas monter lördag kl 13 - jag ska också försöka ta mig dit! yes.gif
Eva 33c
Jag kommer förmodligen att promenera till Impectas monter både kl 11 och 13. Jag tycker det är roligt att få lite ansikten till en del namn och hälsa. Men jag är inte säker på att jag följer med och fikar. Hoppas ni inte tycker jag är osocial, men för mig räcker det ganska bra med att säga "hej" och kanske ta ett kort : )
Sen åker jag nog hem igen vid 15 tiden.
Lady Hamilton
Naturligtvis gör var och en som den vill kompiskram.gif fika och träffar är helt frivilliga (kan även tänka mig att det står folk i montrar brevid som är Odlaiter men som inte vågar ge sig till känna, men som är nyfikna på alla vi andra) Huvudsaken anser jag är att de som vill träffas träffas, och de som endast vill säga "Hej!" gör det för att sedan gå vidare. Vi har ju så olika tidsaspekter Som jag o min kompis, vi kommer att vara däe både Lördag o Söndag. Sedan finns det de som endast kommer att vara där några timmar. Vad man vill göra med sin tid på mässan är ju helt individuellt och så skall det ju vara tycker jag yes.gif

malin72
japp det låter jätte bra...13 storträff och sen kan man kika förbi när man känner för det tummenupp.gif snart är vi där jihooooooooooo yahoo.gif yahoo.gif
Österläge
Ladyn, jag är bara där fredag så jag får passa på burkarna, tack ändå!

Som blomkronan sade så finns det ju en tråd för fredagen, kom dit o skriv ni som vill ses då! (Men jag kan ju tipsa om att det är bestämt kl 13 vid Brutala blommor...) smile.gif

Ska bli så kul!! yahoo.gif Bara en vecka tills jag åker upp nu, kan knappt vänta...
Maggan H
Jag kommer troligen gå minst kl 13 på fika på lördagen. Har ännu inte spånat in alla tider med föreläsningar men Finn Klematis hade en vid 11 draget.

Jippie, det är bara 1 vecka kvar tills väskan ska vara packad! yahoo.gif
Söttok06
Dum fråga kanske, men går ni i väg och fikar till något av mässans fik eller har ni med er eget? Det är ju såna jätteköer till caféet och restuarangen vad jag minns förra året.
blomkronan
CITAT (Söttok06 @ 22-03-2009, 00:49) *
Dum fråga kanske, men går ni i väg och fikar till något av mässans fik eller har ni med er eget? Det är ju såna jätteköer till caféet och restuarangen vad jag minns förra året.

Vi ska tränga oss in allihop... på ett av mässans fik smile.gif Jag har inte varit med tidigare år men dom andra har visst klarat av det giggle.gif Det ska bli kul och se om vi lyckas...
HelenJ
Ska försöka vara vid Impecta lördag kl 13. Jag missade beställa odla-knapp blush.gif och tröjorna (jag beställde i L eftersom jag hörde de var små och jag brukar ha M) sitter som korvskinn så jag kommer istället att ha en T-shirt med texten "Trädgårdsblogg". Den passade iaf! biggrin.gif

Ska bli kul att ses!
blomkronan
På tal om odla-knapp är det någon som fått sin??? jag har inte fått min!!???
johannea
Jag hoppas att jag hittar till Impecta i tid för att träffas, är ju första året för mej så vi får väll se... whist.gif Å ja glömde att beställa knapp, å tröjan känns så utmärkande... Å sen om ja törs gå fram till er om ja hittar återstår ju att se på lördag blush.gif
Lady Hamilton
CITAT (johannea @ 22-03-2009, 20:43) *
Jag hoppas att jag hittar till Impecta i tid för att träffas, är ju första året för mej så vi får väll se... whist.gif

Följ Västra esplanaden så hittar du tummenupp.gif
blomkronan
CITAT (blomkronan @ 22-03-2009, 20:13) *
På tal om odla-knapp är det någon som fått sin??? jag har inte fått min!!???

Min knapp kom i går smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon