Full version: PIPLÖK OCH VÅRLÖK
Eva St
Undrar om Piplök och Vårlök sås direkt ute i vår eller om de ska som Purjo förodlas inne nu confused.gif
Lady Hamilton
Gick in på Impecta men de hade bara Piplök och enligt dem skulle de direkt sås och vara snabb växande Men var hittade du vårlök? skulle själv vara intresserad av den
Eva St
giggle.gif Oj Oj Oj Nu har jag nog trasslat till det igen!!!!!!!!!!!!
Ser nu att det är nog inte Vårlök utan Salladslök jag menar

Har köpt på Weibulls något som heter Lök/ Spring onion White Lisbon Det var detta som fick mig att kalla den Vårlök

Men ser nu att en sort som jag köpt på Runåbergs heter Salladslök W. Lisbon Winter Hardy

Förmodligen ser det ju ut att vara samma sort det enda som skiljer är ju att den på Runåbergs är vinterhärdig då
Eller vad tror du????????????

Tack för hjälpen med Piplöken då avvaktar jag med den så länge tills våååååren är här rolleyes.gif
Lady Hamilton
Ärligt talat så vet jag inget om lök (förutom Luft lök för den har jag sedan många år) Men Vårlök hade varit klart intressant
Eva St
Ska tala om för dig om det blev Vårlök eller Höstlök av det hela längre fram i år
Kan Luftlöken möjligen härstamma från mig tro???????????????????? Den är ju bara kanongod tycker jag
Lady Hamilton
Ja du tongue.gif det är inte omöjligt utan istället mycket troligt yes.gif
Barynia
Salladslök kan du så direkt på friland, den är snabbväxande och tålig. Det går säkert att förodla inne, men jag har inte testat. Det har fungerat bra ändå. Jag bor i zon 5 och brukar så på friland i mitten av maj.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon