Full version: Kvällsros
gulmåra
Beau Narcisse, en fransk gallica från 1850.
Visste jag inte att det här var en gallica skulle jag gissa på något mer känsligt och klent. wink.gif
Den ser inte speciellt robust ut. Har ett mjukt växtsätt om ni förstår vad jag menar. Bladen är avsmalnande och blommorna eleganta. Lite ränder i purpur skymtas i blomman. Doftar…..

[attachment=31709:Beau_Nar...__Large_.jpg]
[attachment=31710:Beau_Nar...__Large_.jpg]
[attachment=31711:Beau_Nar...__Large_.jpg]
Mimika
Oj, ännu en ovanlig skönhet från din trädgård, Gulmåra! Fina bilder.... neeej, jag vill inte alls ha den rosen, den är för skär för mig, alldeles för skär... ... ....den har en oemotståndlig skär uppsyn!!!!
noranettan
Stööööön, kommer du att ha rotskott till försäljning???? (om man får vara fräck och fråga) whistling.gif
Kajsa
Underbar, ser inte ut som en Gallica, var har du köpt rosen gulmåra ?
gulmåra
Ha,ha Mimika.....så är det! Skär och häftig! biggrin.gif

Nej, Noranettan några rotskott är ännu inte i sikte, MEN jag har ett par sticklingar i förrådet som jag försvarar med liv och lem mot den mest envisa lilla skogsmus. Fina rötter har de så jag hoppas de klarar skott-tjyveriet tidigare från mus-eländet. Går allt väl så är en din. yes.gif

Kajsa, mitt exemplar kommer från Löve i Danmark. Det finns mycket fint där...
noranettan
Nej, Noranettan några rotskott är ännu inte i sikte, MEN jag har ett par sticklingar i förrådet som jag försvarar med liv och lem mot den mest envisa lilla skogsmus. Fina rötter har de så jag hoppas de klarar skott-tjyveriet tidigare från mus-eländet. Går allt väl så är en din. yes.gif

Du är en raring! Jag hoppas jag har någon gallica att byta in med som du inte har. Vi får höras av längre fram! smiley_small_hug.gif
gulmåra
Åh, det låter som en förträfflig idé! Spännande med ett byte! biggrin.gif

/Kristina
renate
Helt fel var den inte har aldrig hör talas om den.Blomman i mitten ser ut som en gallica tycker jag,mycket fin ros.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon