FlitigaLisa
Någon som har beställt fröer från Impecta?
Är det eget märke eller får man från olika? Och resultat?
Polly66
Jag antar att de har ett eget märke, står då inget annat på påsarna. Jag har handlat och sått med Impectas fröer i två säsonger nu. Men eftersom jag är en glad amatör (som gärna genar då jag sår whistling.gif ) så kan jag inte säga riktigt hur bra grobarhet de har, eftersom mycket inte kom upp i fjol. Men då det är perennafröer jag jobbat med, så är min förhoppning att de som inte kom i fjol, dyker upp i år.
Men jag fick den uppfattningen att de jag gjorde rätt med oxå duktigt kom upp som de skulle yes.gif
MariaS
Jag har köpt frön från Impecta i många år. Jag tycker att kvaliteten är bra på det mesta. Visst finns det frön som inte gror, men det är oftast på sorter som ÄR svårgrodda. Jag gillar att de utöver det vanliga också har det där lite udda sortimentet.
Eva 33c
Jag har samma erfarenhet av Impecta som Maria, och handlar en del av mina fröer därifrån varje år. tummenupp.gif
FlitigaLisa
Tack för snabba svar! Då ska jag börja beställa smile.gif
Knytt
Samma här, har handlat hos dem i några år och tycker de har bra sortiment, ok priser och bra service.
Om de t.ex. glömmer en fröpåse så får man den snabbt som ögat efter påminnelse.

Jag tycker också att de har samma grobarhet som andra bra firmors. smile.gif
Cathis
Samma här, har beställt flera gånger och det har aldrig varit några som helst
problem med deras fröer. Jo det har det faktiskt, men det berodde inte på
fröerna utan på mig blush.gif jag missade lite på såanvisningarna blink.gif
Östh