Full version: Dagens ros
Kajsa
Astrid Lindgren ! Dags för en frisk och bra rabattros, Poulsen ros från 1991, ena föräldern är Lill Lindfors/Egeskov vilket syns tycker jag. Ljust baby rosa, lite laxrosa. Zon 4 ros !

Rosen doftar sött och fruktigt. Floribunda ros blommor i klasar, blir ganska hög ca 1.20 men efter en snäll vinter klipper jag inte ner rosen och då blir den högre.

Frisk, vilket också står i LÅG, blanka blad, blommar in i sena hösten.

Växer vid klematis General Sikorski, dom är så fina ihop.
svennis
Den r juvlig! Blommar till jul.
Bra Kajsa.
Visste inte att de var släkt. Som halvdansk tycker jag päst om Egeskog...namnet... biggrin.gif
Kajsa
Så du har lite danska rötter svennis, ja tänk sååå många fina rosor Poulsen rosor tagit fram genom åren ! Har en massa i trädgården. ( Egeskov är ett danskt slott på Fyn om någon undrar, ros ur Slottsserien )
AnnammA
Jag verkar inte ha ngn bild på Astrid Lindgren -däremot på föräldraskapet:"Lill Lindfors". Också en trevlig och tacksam rabattros!
renate
Som ni vet har jag det ja lite sådär med rabattrosor men men.Astrid Lindgren har jag,fick de för ett antal år sedan.Den ville inte växer så bra i början,efter den flyttades till en soligare plats ser den mer ut som en buskros.Förra våren fick jag klipper mycket på den men den kom igen.Nu vet jag inte har inte inspekterat rosorna ordentligt.

Astrid Lindgren .JPG

Ezereht
Visst är den lite lik Drottningholm?
Kajsa
Ja den är underbar, också en Slottsros från Poulsen.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon