malin72
ARMENISK VALLMO
Papaver triniifolium

har jag sått fröna är köpta på raraväxter..men nu tänkte jag omskola och vet inte hur...visst var det så att vallmo är känsliga, vad ska jag tänka på??
Dessa är bienner läste jag mig till.....sen skickade dom tydligen ett bonusfrö giggle.gif som ni ser är det en som är helt annurlunda.

jag skrev ett sådant här inlägg nyss som skickades iväg men vart det hamnade har jag ingen aning om whist.gif

mars-09 15.jpg
byttan med dom som ska skolas!!!

mars-09 14.jpg bild på den som inte tillhör!!!!
Helen i Piteå Zon 5
Jo, Vallmons rötter är lite känslig för omplantering, men du får vara lite försiktig bara. Skola om en och en, ställ svalt och under lysrör så blir det nog inga problem.
malin72
CITAT (Helen i Piteå Zon 5 @ 09-03-2009, 14:09) *
Jo, Vallmons rötter är lite känslig för omplantering, men du får vara lite försiktig bara. Skola om en och en, ställ svalt och under lysrör så blir det nog inga problem.

tack för svar smile.gif då ska jag ta det försiktigt och ta en och en...jag ska inte breskola dom som jag brukar fuska med....men det känns inte rätt med dessa thanks.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon