Jag skulle vilja ha lite tips på vad jag kan plantera i mitt land här utanför på min lilla gräsplätt. Damen som bodde här innan grävde upp det mesta och tog med sig när hon flyttade. Så landet är nästintill tomt förutom på två tuvor med gullvivor på ena kanten och någon hög blomma som jag inte vet vad det är baktill på ett ställe. Landet är ca. 3 meter långt och 1 m brett. I vanliga fall skulle det inte vara några problem med att hitta en massa vackert att plantera men vi vet inte om vi kommer bo kvär här ens hela sommaren. Så jag vill bara så eller plantera något billigt och som ger blommor på en gång som fyller landet.
Funderade på sockerärtor baktill eftersom det finns en vägg mot landets baksida. Huset är gult med vita knutar och gröna utemöbler. Det kommer att finnas mycket krukor och hinkar med morot, salladslök, rädisa, smultron, kryddor, plocksallat, tomater och blommor som pelargon och luktärt. Vill också ha vallmo men vet inte om jag ska ha det i kruka eller passar det i landet?