Full version: Chelsea Flower show
ingrids
I år gav vi oss sjutton på att faktiskt komma iväg till Chelsea Flower show, mässbiljetterna inhandlades redan i februari och resan bokade jag klart idag.
Är det någon här som farit till Chelsea och har några tips? Jag har förstått att man bör skaffa katalogen och snitsla sig en bana för att inte missa godbitarna och att man ska hänga på låset klockan 8 men annars har jag aldrig varit på något ens i närheten så stort evenemang.
sqrulan
slap.gif Ohhh så roligt, det skulle vara väldigt roligt att få vara där på riktigt. Jag har sett ett program därifrån för något år sedan på BBC prime och det verkar storslaget. Grattis till den underbara resan och jag hoppas att du får riktigt trevligt och ta med dej massor med bilder och berättelser till oss stackare som inte kan åka.
mojan
"Avundsjuk, jag blir så avundsjuk..."
Lyckost, det är säkert jättekul (men stort). Lycka till!
Jag har börjat "lobba" för en resa dit, men det kanske tar något år innan jag lyckas.
ingrids
Det är något av "a dream come true". Jag vet inte när jag först började drömma, jag tror det var ett tv-reportage, och haft planer har vi haft i säkert tre år innan vi kom till skott. Jag ser fram emot det jättemycket men just det där med att det är så stort är lite läskigt.
Skulle som sagt vara tacksam för råd från någon som varit där.
Virriz
CITAT (ingrids @ 10-03-2009, 10:44) *
Det är något av "a dream come true". Jag vet inte när jag först började drömma, jag tror det var ett tv-reportage, och haft planer har vi haft i säkert tre år innan vi kom till skott. Jag ser fram emot det jättemycket men just det där med att det är så stort är lite läskigt.
Skulle som sagt vara tacksam för råd från någon som varit där.

Hej!

Jag var där förra året och kanske blir det i år igen! Helt fantastiskt!! Tar några dagar att smälta allt, för det är så otroligt mycket intryck!
Tips... Hm... Var där tidigt. Ta mycket bilder! Ät en riktigt god lunch och drick champagne biggrin.gif !!
Man kan INTE ta för många bilder!!

Shoppa små saker som kanske är helt onödiga men bara så fantastiska! Jag köpte t ex en holk för nyckelpigor, och superbra trädgårdshandskar!

http://www.odla.nu/forums/index.php?showto...&hl=chelsea

Ett litet yttepytte smakprov av bilder från förra året
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon