Österläge
Vi har bokat en resa till Marseille i maj! yahoo.gif Jag ser på nätet att det finns massa trädgårdar där, någon som har varit där och vet vilken man absolut inte ska missa? Marknaderna verkar ju oxå helt fantastiska, bland annat en blomstermarknad... naughty.gif
Österläge
Ingen som har varit i eller känner nån som varit i Marseille?!? Även andra tips är välkomna, typ bra hotell, bra restaurang, bra marknad, områden att undvika...
Österläge
Inga tips? unsure.gif
KURT
Det finns en bambuseralj strax norr om Marseille som jag har sett imponerande reportage från:

http://svenska.yle.fi/matochfritid/tradgar...kel.php?id=2545
http://www.bambouseraie.fr/
Österläge
Tack för tipset, ser jättespännande ut! Tyvärr lite långt när man inte har bil med sig... Någon som har varit i själva staden Marseille och kan tipsa om nåt?
Masay
Jag ska till en mindre stad öster om Marseille en vecka i sommar. Har inte varit där tidigare så jag har dessvärre inga tips, varken generella eller om trädgårdar. När är det ni åker? Eller ni kanske redan har varit där? Skriv gärna och berätta om du har sett något spännande som man inte får missa! smile.gif
Österläge
Vi åker ikväll! yahoo.gif Lovar att berätta hur det var, har iaf spetsat in mig på Parc Borely, har både en engelsk, fransk o botanisk trädgård... biggrin.gif
Solstorm
Du glömmer väl inte att plocka med dig och köpa roliga fröer! flirting.gif

Trevlig resa, hoppas du tar massa foto som du delar med dig av här!
Österläge
Nejdå, har tom tagit med mig tomma filmburkar och toarullar för att ha fröer resp sticklingar/småväxter i... tongue.gif

Ska visa bilder, lovar! tummenupp.gif
Österläge
Hej igen,

Kan verkligen rekommendera Parc Borely om ni åker till Marseille! De franska o engelska delarna var fina, men framförallt var den botaniska trädgården nåt helt extra! (Och då har jag ändå Göteborgs botaniska att jämföra med...) Väldigt välplanerad, många intressant avdelningar och jättefina växter.

Ska snart lägga upp lite bilder o skriva mer i en ny tråd här i avdelningen, så håll utkik! smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon