Måste klippa ner mina Änglatrumpeter inför flytten hem från stugan (enda sättet få in dem i bilen) Har funderingar på en av trumpeterna som har ludna blad om jag kan ta sticklingar som av de andra och sätta i vatten först och sedan jord eller om jag ska göra på något annat sätt med denna. Har för mig att jag hört någonstans att det var något speciellt man skulle göra med den ludna men kommer inte ihåg vad.
Eva St
Hallå igen
Ingen annan som vet heller????
Eva St
Hejsan!
Här har du en hemsida där det finns en massa att läsa om änglatrumpeter! Jättebra hemsida, tycker jag.

Står även hur du ska göra med din ludna änglatrumpet.
http://medlem.spray.se/Thony/Tradgard/Brug...ansia/index.htmHälsningar Sussi
Ingrid på Västkusten
29-09-2003, 13:28
Det låter nästan som en Brugmansia x flava. Jag är ute på lite hal is nu då jag itne har så stor praktisk erfarenhet - men den är mera känslig för övervattning så grus i jorden!
Hälsar Ingrid
Tack för tipsen. Efter vad jag förstod hade det varit bättre att ta sticklingar från denna under sommaren. Typiskt mig att inte skicka frågan förrän det är försent. Får väl försöka "knöka" in den i bilen som den är i höst. Just nu är den helt otrolig lite hängig i bladen men fullständigt översållad av oranga klockor.
Eva St

Så här ser den ut den ludna är det den du tror Ingrid. Visst är det otroligt att den kan blomma så nu i oktober månad
Eva St
Ingrid på Västkusten
04-10-2003, 19:15
Ser ju ut att vara en tvilling till min ju!!! Och det är en xflava, och växer mera på bredden än på höjden. Min lukctar svagt lavendel på kvällen, denna 'klenod' skall övervitnras ( och jag som itne ens gilalr brugmansior! Tänk vad konverterad man kan bli!)
Glada hälsningar ifrån ingrid
Vad bra då vet jag äntligen vilken sort det är. Min övervintrade utan problem förra året men jag var ytterst konfunderad om hur sticklingar skulle skötas på denna ludna skönhet
Eva St
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.