GretaB
Vi har en hörna i trädgården som är i desperat behov av en uppsnofsning. Övriga trädgården har enligt en arbetad plan fått sin men den här blir kvar. Är det någon som har något tips om hur eller vad man ska göra med den hörnan. Den är inramad, som man ser, utav en mur och en stengång på motsatta sidan. Den ligger mot söder och helt lugnt. Vi bor i Skåne, om det är någon som undrar. Tacksam, jättetacksam för lite tips.
EKLO
Hej, vilket roligt projekt - ligger det i söder utan vind finns väl alla möjligheter antar jag (förutsatt att det är nåt slags okej jord under?).
Ett cykelställ verkar väl vara en bra start - och kanske nåt slags liten gång till det?
Sen är det ju så söta snödroppar längs muren, att man kan misstänka att där skulle bli en stilig rabatt med dina älsklingsblommor (så fin bakgrund med muren dessutom). Och jag som är galen i att odla saker man kan äta skulle på gräsplätten fixa grönsaksland - samt trycka ner några vinbärs- och krusbärsbuskar nånstans. Men det är ju jag det.
GretaB
Tack, det var ingen dum idé med bärbuskar. Cyklarna är snart ett minne blott. Körkort hägrar, nämligen.
Men små barnbarn finns och det kunde ju vara mysigt att se dom gå och äta hallon och sån't. Trevligt, tack!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon