Full version: Buskpaprika
amandapanda
Det är första gången jag sår frön och jag undrar hur länge jag ska vänta på att plantera buskpaprikan till större kruka? Nu är plantorna ca 5 cm höga med ett första bladpar. Är det dags att plantera om dem nu? De står alltså kvar i de miniplastrutorna som jag sådde fröna i.

Tacksam för all hjälp jag kan få!

MVh
Therese
DragonLady
Du kan skola om dem nu i en lite större kruka för när de kommit upp behöver de mer näringsfull jord än såjorden du sådde i.
Sätt dem djupare så inte plantan blir så lång o ranglig, bara bladparet är över jord går det bra.. och sätt dem under xbelysning.
Åsa, mälardalen zon 2
Första bladparet brukar vara hjärtblad och man bör vänta med första skolningen tills plantorna har fått karaktärsblad.
Fuel
Planterade om min buskpaprika den här tiden förra året (Lite tidigare men skit samma biggrin.gif). Den blev fin när den fick stå under lite belysning tills det är varmare ute. Satt mycket goda frukter i somras!

//Oscar
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon