Full version: Hur bra är er dator?
aanderss
Hur bra är er datpr på en skal 1 till 10 där 1 är sämst

svarar knappt en 4

borde nog snart skaffa ny
Huggorm
8 skulle jag nog säga. Köpte ny strax före jul coolgleam.gif
aanderss
CITAT (Huggorm @ 10-03-2009, 19:50) *
8 skulle jag nog säga. Köpte ny strax före jul coolgleam.gif

vad kostade den
Anma
8. Kanonbra för mina behov, en fyra år gammal Acer travelmate.
Alba
Jag är jättenöjd med min dator.....stationär HP ca 3 år gammal.
Om jag jämför med min förra så ligger den här på en 10:a......men det är ju svårt att gradera. Det beror ju på vad man jämför med.
aanderss
kommer min dator bara i gång så är den bra men den är trög att starta och ibland fungerar inte mitt antivirusprogram så man får då starta om datorn
Alba
Om den är trög i starten kan det bero på att du har många program som automatstartar....då tar det längre tid.
Felicia
Min är så seg, så seg crying.gif så det kan inte bli mer än 3 kanske. Den funkar ju i alla fall. Såpass.
Funderar skarpt på att köpa en ny och då en bärbar.
Aqvakul
snart fyra år gammal PC - börjar visa lite "ålderskrämpor" - en 6:a
aanderss
CITAT (Alba @ 10-03-2009, 20:19) *
Om den är trög i starten kan det bero på att du har många program som automatstartar....då tar det längre tid.

nä de är inte alls så många program
Tobb
Beror ju på om jag skulle jämföra med en ny dator som byggdes på grafikkort istället för vanliga processorer och går på en sådär 500 000kr, etc. (Inte alls nördig av mig wub.gif )

Men den fungerar bra för att kolla på dvd, surfa och redigera bilder smile.gif Även om jag märker att den börjar att bli lite seg med vissa applikationer.
mojan
Är lycklig wub.gif med min bärbara dator, 1 år gammal. Märke Dell. Det enda jag direkt fick "fnatt" på var den "fasta" musen så jag har kopplat in en gammal trådlös mus.
Pia L
I snabbhet/tröghet får min en 3:a, i tysthet så får den 10, det hörs inte ens att den är igång.
Huggorm
CITAT (aanderss @ 10-03-2009, 19:53) *
vad kostade den

Alldeles för mycket, men jag ville ha en snabb dator för att kunna köra CAD-program utan att det skall hacka
aanderss
CITAT (Huggorm @ 10-03-2009, 21:01) *
Alldeles för mycket, men jag ville ha en snabb dator för att kunna köra CAD-program utan att det skall hacka

jaha så du kör de "gammla" programmet

min far har jobbat med styrbjörn o inventor
*Stintan*
Min funkar jättebra för mina behov, snabb och förhållandevis tyst. Det är en HP stationär 1 år gammal. Får en 10.
Piccante
Får väl ge min ca 1 år gamla laptop en 8a. ville ha en med stor skärm för att kunna kolla på videoklipp och film. När jag väl kom på att jag faktiskt behövde ta med mig datorn så märkte jag nackdelen med stor skärm på laptop, den är i största laget för att vara bärbar.
Alexander-VG-zon3
Datan - 10 (eller 15)

Tangentbordet - 2-3

HP Pavilion dv5 bärbar

Uggi
En Acer 3 år gammal går jättebra en 9a. Peppar, peppar farligt och berömma. kram1.gif
Meriona
CITAT (aanderss @ 10-03-2009, 19:48) *
Hur bra är er datpr på en skal 1 till 10 där 1 är sämst
svarar knappt en 4

borde nog snart skaffa ny

9:a! smiley_small_hug.gif
henriks
finns ingen dator som jag kan ge genomgående bra betyg -beror på vad man skall ha den till - så jag har TRE!!! slap.gif

En stationär CAD burk på jobbet - 10 poäng vid Cad minus 5 i mobilitet

En bärbar för diverse utejobb (och odlasurfande i soffan) 7-8 i mobilitet och kanske 3 i "styrka" 3,5 år gammal Dell

En stationär burk hemma - lite äldre variant av Cadburken på jobbet, typ halva kapaciteten eller så. knappt 3 år gammal Dell workstation
blomkronan
g.gif Nu kan jag ge den en 7:a... efter att ha lämnat in min 3 år gamla dator på service! Nytt (mera) minne och rensad hårdisk!

MEN... Nu har ungarna varit på den igen!!!!! rtfm.gif och laddat upp skit program trotts att jag sa INGA mera program från internet!!!! (MSN fick datorn att säcka-ihop förra gången)

Men nu vet jag var jag ska lämna in den om det händer igen...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon