Smusslade in diverse fröer, pluggboxar, jord i gästrummet och började antyda för sambon att jag kanske skulle behöva en lysrörsramp för extrabelysning. Nåja, han räknade på antal watt och vad det skulle kosta. Muttrade lite, men inga direkta protester. Det räckte med att jag viftade med räkningen på årskostnaden från hans golfklubb för att han skulle säga " det är ju trevligt att du har ett intresse". Efter det har det bit för bit flyttats in diverse saker i gästrummet utan att han märkt det. En rejäl hylla, två lysrörsramper, fröer så jag kan förse de flesta av våra vänner med plantor ...
Nu står jag in för omplantering i större krukor. De kommer inte få plats på hyllorna under lysrören. Behöver en ny hylla och fler ljuskällor. Några tips på hur jag smugglar in detta i gästrummet utan att det märks?

Dessutom, stora trädgårsmässan i Älvsjö närmar sig. Jag får varken plats med mer i trädgården eller i gästrummet, men ... tror ni det är möjligt att navigera runt om allt vad fröer, lökar och sticklingar heter och enbart besöka de utställare som har utemöbler o.dyl.? Det är i alla fall vad jag har övertygat sambon om.