HannaSandström
Hej! Tänkte ge mig djupare in i denna hobby. I min väg kom hydrosystem, som sägs vara effektiva och praktiska. Men är det verkligen så? Är det någon skillnad? Är det bättre, blir det godare att odla i jord?
mvh Hanna
Nauti
Det är stor skillnad i tillväxt och det är mycket effektivare än att odla i jord. Skillnaden är märkbar. Någon gång har jag tänkt göra en jämförelse. Jag skall ta minst tre sticklingar och plantera en i jord, en i handvattnad kokos och en i hydro för att se skillnaden.

Vad gäller smak så påstår många att jordodlat är godare. Jag har odlat basilika och rädisor i hydro med gott resultat. Men att odla organiskt i jord är ju det som sägs ge godast smak. Fast det beror nog mycket på vad det är man odlar också. Näringsvärdet är dock högre i hydroodlade växter.

Du kan ju titta igenom min hydro"guide", där nämner jag fördelarna med hydro.
evaisa
I och för sig så låter det spännande med hydro, fast nu är jag ju himla nyfiken på om krukväxterna smakar bättre om de växer i kruka.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon