Full version: En till pionfråga..
Tosan
Jag har tänkt ge bort 2 av mina 3 pioner och har beställt några nya sorter som kommer i vår. Men vågar jag gräva upp de jag ska ge bort i vår och kruka dem? De ska väl helst flyttas på hösten vad jag vet, men jag behöver ju platsen till mina nya...
Det blir ju isf ganska direkt de tittat upp...
MariaS
Jo det går ju att plantera pioner på våren, så då går de ju att gräva upp också...

Däremot brukar man flytta dem på hösten för att inte fördröja blomningen. Pioner kan vara lite "lättstötta" om man petar på rötterna på fel tidpunkt giggle.gif Men de hämtar sig...
Tosan
Tack!
Det var ju nästan det jag tyckte... Jag skulle flytta mina ifjol, men då blommade de plötsligt nåt otroligt. Året före fick jag 2 blommor på den ena efter 5 år på samma plats.
Tråkigt nog så är alla 3 rosa och de skulle vara rosa röd och vit, så därför byter jag ut 2 av dem smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon