Limpan86
Hej har odlat tomater av lite olika sorter. Hur lång tid brukar det generellt ta från de att de första hjärtbladen visat sig ordentligt till dess att plantan får sina första riktiga blad?
Fuel
Hej

För mig så brukar tomaterna ligga i täten när det gäller utveckling. Så det går i alla fall hos mig på ett gäng dagar bara. Tills dom riktiga bladen börjar komma, sen tar väl utvecklingen av dom lite olika tid. Men det går fort mellan hjärtblad-->riktiga blad iaf.

//Oscar
Limpan86
Puffar lite för min egen tråd genom att ställa ytterligare en fråga. Är det någon som har erfarenhet av tomatodling som kan höfta upp ett händelseschema. Råkar vara en extremt otålig person och har just nu plantor på ca 4cm men extraljus 8h per dag +dagsljus dagtid. Plantorna dök upp för cirka 5 dagar sedan och undrar så vad som är påväg att hända.

1. Hur lång tid brukar det ta när de första riktiga bladen kommer?
2. Hur lång tid tar det sedan innan plantorna börjar bli lite mer riktiga och får sina första blommor?
3. Hur lång tid tar det från fullutvecklad blomma till att tomaten är mogen och klar?

Förstår att mycket beror på väder och gödsel och andra tillfälligheter men om ni generaliserar lite granna.

SUPERTACK för hjälpen isf!!!!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon