Full version: E-on
Monchichii
Jag fick nyss besök av två försäljare ifrån E-on på hos mig.
De ville att jag skulle teckna ett elavtal som kallas för rörligtpris och avtalet är 1 år.
Jag blev rätt överrumplad och jag skrev på ett kontakt direkt. Nu har jag 14 dagars uppsägning ifrån det avtalet om jag vill.
Nu sitter jag och funderar om det var ett bra avtal eller om jag ska stanna kvar vid östkraft.
Det kändes fel, för allt gick så fort och jag fick inte reflektera över varan de sålde.
Vad anser ni? vad tycker ni om e-on? Har någon annan de som elleverantör här? Hjälp.

//M
CillaM
CITAT (Monchichii @ 12-03-2009, 18:42) *
Jag fick nyss besök av två försäljare ifrån E-on på hos mig.
De ville att jag skulle teckna ett elavtal som kallas för rörligtpris och avtalet är 1 år.
Jag blev rätt överrumplad och jag skrev på ett kontakt direkt. Nu har jag 14 dagars uppsägning ifrån det avtalet om jag vill.
Nu sitter jag och funderar om det var ett bra avtal eller om jag ska stanna kvar vid östkraft.
Det kändes fel, för allt gick så fort och jag fick inte reflektera över varan de sålde.
Vad anser ni? vad tycker ni om e-on? Har någon annan de som elleverantör här? Hjälp.

//M

Jag skulle, ifall jag vore du, ta och ringa till E-on i morgon, snarast alltså, och be dom riva avtalet. Jag riktigt känner hur osäker du är på det hela och det räcker. Om du hade varit säker på din sak så hade du aldrig behövt fråga om det. Att sedan E-on inte har det bästa ryktet gör ju inte saken bättre. Vill du veta mer räcker det att du googlar så lär du få veta hur de bland annat bar sig åt för många tusentals abonnenter i samband med Gudrunstormen och andra stormar. Själv har jag valt att ha Skellefteå Kraft, Skekraft, vilket jag är mycket nöjd med men detta valde jag helt själv, utan några förbaskade försäljare.
Solstorm
e-on vet jag inget om, men igår pratade de på tv om att rörligt avtal är det bästa just nu.
Monchichii
Det som kom till mig var så enormt påflugna och de var två.
Jag antar att de var två, för det är lättare att säga - Nej tack.
Jag kommer att ringa in imorgon och tacka nej.
Bee
CITAT (Monchichii @ 12-03-2009, 20:27) *
Det som kom till mig var så enormt påflugna och de var två.
Jag antar att de var två, för det är lättare att säga - Nej tack.
Jag kommer att ringa in imorgon och tacka nej.

Dom har varit hos mig också. Det var i alla fall två påstridiga herrar. Men dom har inte att göra med vilket avtal jag har med nuvarande elleverantören! Det är så lätt att falla i den fällan.
Jag var inte intresserad av Eon då dom inte är dom billigaste och/eller bästa.
Det känns skönt att jag lärt mig säga nej tydligt och klart.

Hoppas du ringt och tackat nej nu Monchichii!
Alba
Säljaren är skyldig att informera om ångerrätten samt ge dig en blankett. Om du fått den är det säkrast att fylal i den så har du skriftligt bevis.

Du har ångerrät på 14 dagar.

Ångerrätt
Myosotis
Jag har e-on. Efter Gudrun (fast då hette det väl fortfarande Sydkraft) var jag utan ström i 9 dygn, grannarna som har Kreab fick strömmen tillbaka efter bara ca. 2 dygn tror jag det var. Annars är det väl inget negativt precis, men jag tror det finns billigare och skulle egentligen vilja byta. Jag tycker verkligen du ska ångra dig, det är oförskämt av dem att överrumpla dig så och tvinga dig till ett beslut som inte känns bra för dig!! Blir du kund hos dem nu så har du ju liksom godkänt deras framfusiga försäljare.
skogstroll
mycket sånt i citygallerior nuförtiden också, de hoppar på en som vampyrer
gnon49
Har e-on sen 1 år tillbaka. Hae haft rörtligt pris och har sparat en hel det på det. Kontrollerade då o då på Nordpools hemsida aktuellt spotpris. Har nu bundit elen till ett totalpris på 95 ör/kwh eftersom sommaren oftast innebär högre elpris. Eftersom mitt nätföretag inte är
E-on så är priset avgörande för mig.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon