CITAT (Monchichii @ 12-03-2009, 18:42)

Jag fick nyss besök av två försäljare ifrån E-on på hos mig.
De ville att jag skulle teckna ett elavtal som kallas för rörligtpris och avtalet är 1 år.
Jag blev rätt överrumplad och jag skrev på ett kontakt direkt. Nu har jag 14 dagars uppsägning ifrån det avtalet om jag vill.
Nu sitter jag och funderar om det var ett bra avtal eller om jag ska stanna kvar vid östkraft.
Det kändes fel, för allt gick så fort och jag fick inte reflektera över varan de sålde.
Vad anser ni? vad tycker ni om e-on? Har någon annan de som elleverantör här? Hjälp.
//M
Jag skulle, ifall jag vore du, ta och ringa till E-on i morgon, snarast alltså, och be dom riva avtalet. Jag riktigt känner hur osäker du är på det hela och det räcker. Om du hade varit säker på din sak så hade du aldrig behövt fråga om det. Att sedan E-on inte har det bästa ryktet gör ju inte saken bättre. Vill du veta mer räcker det att du googlar så lär du få veta hur de bland annat bar sig åt för många tusentals abonnenter i samband med Gudrunstormen och andra stormar. Själv har jag valt att ha Skellefteå Kraft, Skekraft, vilket jag är mycket nöjd med men detta valde jag helt själv, utan några förbaskade försäljare.