jag tar hand om alla skott och har till och med börjat odla från frö.
Jag börjar inse att det är dags att erkänna att jag blivit en "kaktusnörd" när jag dessutom hamnat på ett sånt här forum.

Nu till den faktiska sanning att jag igentligen inte har någon susning om vad som står på mina fönsterbrädor...
kan ni hjälpa mig med familjer, arter, ursprungsland och annat intressant. så vore jag evigt tacksam.
[attachment=31880:blommor_...nnat_014.jpg]
bild 1: tror att kaktusen till höger är en "svärmors kudde"(svenskt namn) som fick för mycket vatten de första åren den var i mitt våld. de andra vet jag inte vad det är.
[attachment=31881:blommor_...nnat_015.jpg]
bild2: de två taggiga sakerna är skott från 2007 (moderplantan syns på sista bilden). De andra plantorna har jag för mig är nån aloe vera av nåt slag.
[attachment=31882:blommor_...nnat_017.jpg]
Bild3:den första kallas väl higt chaparall? kaktusen till höger fick jag av mor när jag flyttade hemifrån. då var det 3 st centimeterstora bebisar. de 2 senaste åren har dessa producerat ca 80 kaktusbebisar (jag har ca 20 st kvar i dagsläget som jag inte vet vart jag ska göra av, mina vänner börjar tröttna på att få kaktusar i present). någon som vill byta kanske?