Full version: Cyklamenklumpar
skogstroll
I höstas köpte jag två cyklamenklumpar (eller vad man kallar dem smile.gif ) och de har blommat så smått hela vintern. Nu minns jag inte hur jag skulle göra när jag skulle plantera ut dem i vår. Har läst nåt på nätet om att de ska plantears ut på hösten men går inte våren också? Någon som vet vad de vill ha? thanks.gif
Bassam
Tack för frågan

den Behover av att hålla i vanliga rum i soliga plats under sommar tiden, men i vinter ska lägga den i plats som har +10- +15 gradar med lite vatten Och ska lägga i våren och hösten ute .
obs: man ska skydda dom från frosten.
H:Bassam
Alexander-VG-zon3
är det härdiga arter ska du plantera dom så fort du kan. då dom lätt torkar in inne och dör.

är det icke härdiga arter så bör du placera ut dom i krukor efter frosten är förbi. och sedan ta in dom innan frosten.
skogstroll
det är en dvärgsort tror jag, och de har ju blommat snällt från sina klumpar hela vintern... de får nog flytta ut i vår smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon