Full version: kiwano och luffa
katah
Nu skulle jag omplantera lite tomater och blommor och även 6 st kiwano och en tapper luffa.

Hur ska jag omplantera kiwanon och luffan?

Ska de ses som en gurka så att bara rötter hamnar under jorden och jordytan blir det samma som förut.
eller
ska de ses tomater och blommor som ska planteras djupt ?
Piccante
Kiwano ska odlas som gurka.
katah
oj , Tack Markus!

Det var precis det jag behövde veta, luffan ha jag redan luskat ut och den ska också skötas som gurkan.
sippa
CITAT (katah @ 13-03-2009, 14:07) *
Nu skulle jag omplantera lite tomater och blommor och även 6 st kiwano och en tapper luffa.

Hur ska jag omplantera kiwanon och luffan?

Ska de ses som en gurka så att bara rötter hamnar under jorden och jordytan blir det samma som förut.
eller
ska de ses tomater och blommor som ska planteras djupt ?

För några år sedan hadde jag också kiwano,som jag hadde på glasverandan och den växte till hög slingrande lite taggig växt,och den fick massor med små kiwanos
mogge92
Hade kiwano i växthuset för 2 år sedan. Verkligen en intressant växt, en otrolig växtkraft. Jag fick många stora och fina frukter, de smakade inte så mycket dock.
katah
Växer kiwanon mycket nu i början efter omplanteringen ?
Det går nog 3 veckor innan jag vågar flytta den till växthuset .

Överhuvudtaget tyckte jag att luffa och kiwano skulle sås väldigt tidigt , redan nu i mars enligt råden på påsen.
jag har dom du för första gången och tänkte följa anvisningen, men känner hela tiden på mig att jag kan få problem med dom om de bete sig som gurkan , dvs. växer snabbt till stora saker ...

Då får det blir slakt om omplantering under april!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon