flower
Hej!
Jag har ev fått ett vikariat på plantagen under 3 månader och skulle behöva veta vilken ingångslönen är. Jag är utbildad trädgårdsmästare (har gått 2 st trädgårdsutbildningar, den ena på Komvux och den andra på högskolan) men har ej tidigare jobbat som detta på ngt ställe. Vad ska jag ha i lön! Vill kolla upp detta utifall att jag får vikariatet och tänkte att ni är så kunniga i allt så det finns säkert ngn här som vet ngt om detta! Tack på förhand!
Piccante
Ta kontakt med handelsanställdas förbund och ring och fråga. Tyvärr brukar inte handels skriva ut lönestatistik och rek, ingångslön på sin hemsida.
MariaS
Ingångslönen just nu är 96,83/timme. Från den första april ökar den enligt avtalet till 102,11.

Har man erfarenhet gäller:
1år, 100,36 respektive105,63
2 år 102,37 respektive 107,65
3 år 110,14 respektive 115,42

Sen finns det naturligtvis utrymme för lokala avtal, som då kan vara högre. Dock inte lägre.
flower
Ok.. tack så mycket för er hjälp!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon