Annki
Är det någon som vill ha en Nattens Drottning? Jag är beredd av skänka den till första bästa! För när jag planterade om den i förra veckan fick jag stickor från armbågarna ned till fingrarna! Jag plockade och plockade. Men jag måste ha missat en! Sedan dess är vänster pekfinger en liten varbulle som behandlats med Alsolsprit, groblad, Elizabeth Arden "Eight Hour Repair" och diverse. Har någon en bra huskur mot Nattens Drottning-infektion? J-a kaktusar som bits!! mad.gif mad.gif
*Felix matte*
När min nagelbitande dotters finger blev inflammerad
for vi till doktorn som snittade varbulan och fixade Såpabad
Tag en skål med varmt såpavatten , skall vara så hett som möjligt.
Ha fingret i och vifta (tål värmen bättre då) i minst 15 min.
Upprepas några ggr/dag
Det är inte så noga med mått, men tag rejält av Såpan.
yla
du kanske har en aloevera också då kan du ta o klämma ur lite av aloeveran på inflammationen den rengör i decinficerar o det läker fortare smile.gif rolleyes.gif
kaktusar kan vara bra elaka hu
Annki
Tack för tipsen! Det får bli kniv och såpa! Men jag tror jag ska inhandla en aloevera istället för Nattens drottning när den åker ut!! Fram för SNÄLLA växter!!
Ina
Du kan få aloe av mej Annki! smile.gif
Det är Äkta aloe, Aloe barbadensis, jag har. Alltså precis den som du behöver till ditt inflammerade finger!

Skicka ett PM om du vill ha!!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon