Monarda
Till våren har vi en resa till Linköping inplanerad och nu skulle jag gärna vilja ha lite tips om "gröna" ställen värda ett besök. Typ handelsträdgårdar, parker och allt vad tänkas kan för en trädgårdsnörd. Gärna tips om något mysigt hotell också. smile.gif
karen.kihlstrom
Hej!
Som gammal (fd) Linköpingsbo kan jag inte låta bli att rekommendera ett ordentligt besök i "Gamla stán". En plats i Linköping dit man forslat gamla hus när det moderna Linköping byggdes upp. Där har man byggt upp en hel liten stadsdel med kullersten och gamla butiker och framförallt ur en trädgårdsnörds perspektiv - det allra viktigaste: helt tidsenliga trädgårdar runt varje hus. De har gjort detta jättefint! Har du barn så kan det vara bra att veta att det ligger i anslutning till Valla - en djuranläggning anpassad för barn med lekplatser mm (på min tid gick det ett minitåg mellan Valla och Gamla stán, om man gillar så´nt).
Andra kan nog ge ytterligare tips, Lycka till/Karen - numera Stockholmsbo.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon