Dito Verde
13-03-2009, 21:33
Hoppas det är bra.
Tittar just nu. Ingen odling än så länge... bara hur man kokar potatis...
Dito Verde
13-03-2009, 21:57
Man fick lära sig hur man gallrar morötter oxå. Undrar vilken målgrupp de tänkt sig?
Men staketen runt grönsaksbäddarna var snygga.
Jag gillade inte "stressen".
Visst ska nypotatis kokas när de är färska men inte behöver man småspringa mellan potatisland och kök!
Att ha en trädgård ska vara mer kontemplativt, en njutning för alla sinnen. Jag förstår att det är annorlunda om man odlar storskaligt men det var ju inte det programmet handlade om.
susanneedgren
13-03-2009, 22:19
Vilket program och vilken kanal?
En "matnyttig"

sak kom i alla fall fram. Vikten av växelbruk och att man eldar svampangrepp. Annars var det nog ett program för femteklassare...
Dito Verde
13-03-2009, 22:36
Jag ska testa att lägga myntakvistar på färskpotatisen som de gjorde. Egentligen tycker jag inte det verkar vara en hit men jag är av naturen nyfiken och måste nog pröva...
RibesRubusVitis
13-03-2009, 22:46
Jo men, nog var det bättre än det mesta som sänts på senare år. Fast det slår förstås inte Søren Ryge på dansk TV.
Alexander-VG-zon3
13-03-2009, 22:54
CITAT (susanneedgren @ 13-03-2009, 22:19)

Vilket program och vilken kanal?
undrar jag också.
Trädgårdsprogrammet på TV2 fredagar 21,30
Vilken konstig tid tycker jag. Som vanligt spelar jag in och tittar på det vid annan tidpunkt.
Överbölingen
14-03-2009, 00:00
TV är väl avsett för alla?
Om man undantar 100000 - 200000 trädgårdskunniga (föreningsmedlemmar och yrkesodlare) så finns det några till i vårt land som kanske behöver lära sig lite om trädgård. Visserligen lite väl tillspetsat program, men jag tycker att det var ett av de bättre programmen på senare år. Jag fick impulser men är ju nybörjare.
Brukar sällan bråka på forum, men jag tycker att det verkar som om ju mer man kan desto mer klagar man på programmens kvalitet och budskap. Inte klagar någon på att radio och TV förstör massor av tid med sport, undersökande journalistik osv. För att inte tala om den stora andelen av skräpfilm. Det finns de som vill ha det. Men inte tusan har de frågat mig.
Åkte hem från Böle en söndag. Slog på radion. Jag hann med att köra 6 mil innan jag fick höra att det var ett femmilslopp man reffererade. Men för många är 2—6 lika viktigt som Iris pseodcorus. Och förmodligen är de som vill ha marginalerna i slalom betydligt fler än vad vi är.
Jag tyckte det var bra. Jag är visserligen en trädgårdsmänniska men jag har inte odlat grönsaker hittills, så det var mycket matnyttigt för mig här. Och det är definitivt bättre än välgörenhetsprogrammen vi har sett de senaste sex veckorna. Inte dumt med enkla recept heller.
Att han sen sprang med potatisspannen är mest kul. Man hade ju en timme på sig, så han måste haft långt till köket
Missat detta - går det i repris tro?
DykUnderYtan
14-03-2009, 05:39
Jag missade programmet men ska göra som jag gjort med de flesta avsnitt av engelska trädgårdar... se det på svt play. Videon fanns inte tillgänglig just nu men den kommer säkert upp snart.
Här är en länk till sidan där man kan läsa om programmet men också se programmet:
http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=1069...from=program_ao
Aqvakul
14-03-2009, 08:01
Mycket var ju "basic", men lite småmysigt och "matnyttigt"....
Österläge
14-03-2009, 12:08
CITAT (EKLO @ 14-03-2009, 00:40)

Missat detta - går det i repris tro?
Ja, söndag 11.30. Finns även på svt play som Dyk under ytan tipsade om.
Tack för frågan
vi har många duktiga vänner i förum, men det är inte problem om vi ser på programet,
H:Bassam
Jag missade programmet,ska sätter mig tillrätta och titta på webben,återkommer vad jag tyckte.
CITAT (renate @ 14-03-2009, 16:20)

Jag missade programmet,ska sätter mig tillrätta och titta på webben,återkommer vad jag tyckte.
Jaha det blev inget,programmet fanns inte på video.
Repris imorgon söndag kl 11.30 i SVT2
Monarda
15-03-2009, 19:16
Kollade idag och njöt av alla fina bilder.

Kanske lite för mycket grönsaker för min smak som ju helst odlar blommor men helt klart sevärt. För övrigt är man ju så svältfödd på sådana här program så man suger i sig allt som en svamp.
Dito Verde
20-03-2009, 21:57
Såg ni idag?
Hade aldrig kunnat tro att man kunde sätta basilika under tomatplantan i samma kruka. Man är ju så mån om tomaten och att den ska få all näring och allt vatten. Jag ska absolut testa.
mmmmm....goda pizzor oxå.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.